اثر ۱۹۰ درصدی مازوت بر تشدید آلودگی هوای اصفهان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اثر مازوت‌سوزی بر تشدید آلودگی هوای کلانشهر اصفهان۱۹۰ درصد است.

مهدی طغیانی اظهار کرد: میزان سوخت مازوتی که اکنون در نیروگاه استفاده می‌شود به آلودگی موجود در هوای کلانشهر اصفهان اضافه می‌کند که اتفاق بسیار وحشتناکی است.

او با بیان اینکه غلظت آلودگی که از طریق مصرف سوخت گوگرد در نیروگاه شهید منتظری وارد هوا می‌شود شش برابر استاندارد آلایندگی است، ادامه داد: این میزان آلودگی هشت برابر استاندارد اروپاستو در صورتی که همه هشت واحد نیروگاه مازوت بسوزانند نزدیک به ۴۰۰ تن آلودگی ایجاد می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش کنسرسیوم مراکز علمی پژوهشی استان افزود: اکنون که شش واحد نیروگاه مازوت می‌سوزانند هر روز بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن دی اکسید گوگرد در هوا منتشر می‌شود که معادل میزان آلایندگی کنونی موجود در هوای شهر اصفهان است.

طغیانی تصریح کرد: مطالبه نمایندگان مردم از مدیریت استان تدوین برنامه بلندمدت و زمان‌بندی شده برای کاهش سالیانه آلودگی هوا و افزایش روز‌های پاک و سالم است؛ البته بخش دیگری از برنامه‌ها هم باید به شکل ملی دنبال شود.

او پایش و برخورد جدی با واحد‌های آلاینده مستقر در ۱۳ شهرک صنعتی اطراف اصفهان را هم ضروری خواند و گفت: در شهرک صنعتی سجزی نزدیک به ۴۰۰ واحد صنعتی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها آلوده هستند، اما فقط هشت واحد آلاینده معرفی شده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ورود جدی‌تر دستگاه قضایی به موضوع آلودگی هوا را خواستار شد و تصریح کرد: مسئولان استان می‌توانند با نمایندگان مجلس در ارتباط باشند و برای رفع مشکلات قانونی این موضوع پیشنهاد خود را ارائه بدهند تا وضع کنونی بهبود یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۶ دی ۱۴۰۱
تورو بخدا پیگیری کنیدبخاطر آلودگی مدارس داره الکی تعطیل میشه آلودگی که روز بروز بیشتر داره میشه الان یک هفته این بچه ها تعطیل بودن این همه بارون این دو روز اومد اما هیچ تاثیری توی آلودگی هوا نداشت تا کی باید این وضع ادامه پیدا کنه؟