مه صبحگاهی و کاهش دید رانندگان/ وقوع ۹۵ تصادف در شبانه روز گذشته

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از وقوع مه صبحگاهی در منطقه شمال همدان و برخی از شهرستان‌های استان و کاهش شدید دید رانندگان در ساعات اولیه صبح امروز خبر داد.

سرهنگ غلامعلی همائی گفت: در ساعات اولیه صبح امروز شاهد مه غلیظ صبحگاهی در منطقه شمال همدان و برخی از شهرستان‌های استان بودیم که این موضوع باعث کاهش شدید دید رانندگان شده است.

او با بیان این که خوشبختانه تصادف زنجیره‌ای در پی وقوع مه صبحگاهی امروز رخ نداده است، افزود: توصیه ما به رانندگان این است که در زمان وقوع مه ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از سبقت غیر مجاز و تغییر ناگهانی مسیر جدا خودداری کنند.

پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی و توجه کامل به جلو حین رانندگی گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم قبل از این که بخواهند سفر درون شهری داشته باشند، حتما از ایمنی و سلامت خودروی خود مطمئن شوند.

سرهنگ همائی افزود: به رانندگان توصیه می‌کنیم با توجه به دید نامناسب در زمان وقوع مه غلیظ صبحگاهی، نسبت به روشن کردن فلاشر، چراغ‌های مه شکن و نور پایین اقدام کرده و از خطوط و جداول رنگ آمیزی شده به عنوان ابزار کمکی جهت مسیر یابی استفاده و حتما در منتهی الیه سمت راست خود رانندگی کنند.

او در خاتمه از وقوع ۴ فقره تصادف جرحی و ۹۱ فقره تصادف خسارتی در شبانه روز گذشته در استان همدان خبر داد و گفت: ۷۸ تصادف در شهر همدان و بقیه در سایر شهرستان‌ها رخ داده و عمده علت این تصادفات نیز عدم توجه به جلو بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.