کارگران راه‌آهن انگلیس با توقف مذاکرات دوباره دست به اعتصاب زدند

در پی مخالفت دولت با افزایش حقوق کارکنان دولت به اندازه تورم، اتحادیه‌های کارگری از امروز اعتصابات را از سر می‌گیرند.

در پی توقف مذاکرات بین دولت و اتحادیه‌های کارگری، کارگران راه‌آهن در سراسر انگلیس دست به اعتصاب زده‌اند.

به گزارش الجزیره، اعضای اتحادیه راه آهن، دریانوردی و حمل‌ونقل ۲ اعتصاب ۴۸ ساعته را در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه برگزار می‌کنند. در این شرایط، به مسافران هشدار داده شده که «اختلال‌های قابل توجهی» در رفت‌و‌آمدها به وجود خواهد آمد، زیرا تنها تعداد محدودی قطار در حال حرکت هستند.

بسیاری از کارگران با توجه به افزایش تورم دیگر خود را قادر به تأمین هزینه‌های زندگی‌شان نمی‌دانند. افزون بر این، کاهش امنیت شغلی در ماه‌های اخیر از دیگر دلایل نگرانی این افراد بوده است. دولت گفته است که حقوق کارگران دولت را به تناسب تورم افزایش دهد. این بدان معناست که هیچ پایانی برای «زمستان نارضایتی» در انگلیس دیده نمی‌شود و اعتصابات کماکان ادامه خواهد داشت.

پرستاران، کارکنان فرودگاه و کارکنان پست نیز به این اقدام ملحق شده‌ و خواهان دستمزدی هستند که مطابق با تورم افزایش بیابد. معلمان نیز قرار است هفته آینده در اسکاتلند اعتصاب کنند.

سخنگوی وزارت حمل‌ونقل ضمن مخالفت با خواسته اتحادیه‌های کارگری می‌گوید اگر حقوق کارکنان دولت مطابق با تورم افزایش پیدا کند در دراز مدت هزینه‌های بیشتری خواهد داشت.

گفتنی است انگلیس زمستان امسال با موج گسترده اعتصابات در برخی مشاغل مواجه بود. پرستاران، رانندگان آمبولانس و کارکنان بخش حمل‌و‌نقل از این دسته هستند. خواسته این افراد که مزایای شغلی بیشتر و افزایش حقوق به اندازه تورم است تا کنون محقق نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار