توقیف خودرو‌های تخلیه نخاله ساختمانی در تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند‌های شهری شهرداری تبریز گفت: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در محدوده شهری منجر به توقیف خودرو از ۱۵ روز تا ۲ ماه می‌شود.

خانم هراتی با بیان اینکه پلیس راهور باید در حوزه تردد خودرو‌های حامل نخاله ساختمانی و تخلیه آن در محدوده شهری تبریز همکاری لازم را با مجموعه شهرداری داشته باشد گفت: شهروندان می‌توانند تخلیه نخاله‌های ساختمانی در محدوده شهری را با ثبت پلاک خودرو به سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز گزارش دهند.

خانم هراتی با اشاره به فعالیت نخاله‌گاه‌های مجاز در سطح شهر اعلام کرد: دو نخاله‌گاه مجاز با مالکیت شهرداری در غرب تبریز فعال است و نخاله‌گاه سوم نیز در شرق تبریز در دست اجرا قرار دارد.

وی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی باید زمین این نخاله‌گاه را سه ماه پیش تحویل شهرداری تبریز می‌داد و هنوز اقدامی در این باره نکرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند‌های شهری شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: مطابق مصوبه شیوه‌نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، هزینه پسماند ساختمانی در حین اخذ پروانه به صورت دو برابر اخذ می‌شود که اگر تخلیه آن در محل‌های تعیین شده صورت بگیرد یک برابر مبلغ عودت داده می‌شود در غیر این صورت کل مبلغ ضبط می‌شود.

خانم هراتی همچنین با اشاره به اینکه پسماند شهری تبریز در حال حاضر به صورت ۲۴ ساعته جمع‌آوری می‌شود اظهار کرد: در راستای ساماندهی جمع‌آوری پسماند‌های شهری برنامه زمانی مشخصی برای این کار تعیین خواهیم کرد.

وی افزود: سهولت کار پاکبانان، آسایش شهروندان و تنظیف شهری اهداف مشخص تعیین برنامه زمانی جمع‌آوری پسماند‌های شهری است.

وی با اشاره به اجرای طرح تولید خشکاله اضافه کرد: دستگاه تولید خشکاله به صورت پایلوت در بین برخی از شهروندانی که تولید زباله صفر دارند توزیع می‌شود و در ادامه سطح وسیعی از شهروندان را شامل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار