مراکز خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت قزوین آماده تزریق واکسن کرونا است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در مناطق شهری و روستایی برای تزریق دز‌های یادآور واکسن کرونا به شهروندان این استان آمادگی دارند.

دکتر جلال رحمانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در مناطق شهری و روستایی برای تزریق دز‌های یادآور واکسن کرونا به شهروندان این استان آمادگی دارند.

رحمانی افزود: واکسن کرونا از نوع خارجی (سینوفارم) و داخلی در مراکز یاد شده موجود بوده و نگرانی و کمبودی از این بابت وجود ندارد.

وی با اشاره به مشاهده سویه‌های جدید کرونا و احتمال رشد شمار مبتلایان به این ویروس، گفت: هنوز افزایش مبتلایان به کرونا در حدی نیست که مانند گذشته مراکز تجمیعی واکسیناسیون ایجاد کنیم و در صورت رشد تصاعدی مبتلایان در این رابطه تصمیم گیری خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین خاطرنشان کرد: همزمان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا تزریق واکسن بوده و توصیه می‌شود افراد بالای ۱۸ سال که دارای بیماری زمینه‌ای و همچنین سالمندان در صورت گذشت بیش از ۶ ماه از تزریق آخرین واکسن خود، برای تزریق دز یادآور اقدام کنند.

این مسئول اظهار داشت: نوع واکسن یادآور تزریقی اهمیت ندارد بلکه تزریق و ایمنی بدن در مقابل ویروس موجود باید مورد توجه قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.