قصد روسیه برای تولید رمزارز با پشتوانه طلا

روسیه به دنبال آن است تا رمزارز‌هایی با پشتوانه طلا راه اندازی کند.

به گزارش وبگاه «بی اف ام تی وی»، روسیه آماده می‌شود رمزارز‌هایی با پشتوانه طلا راه اندازی کند.

بزرگ‌ترین بانک روسیه که در این زمینه با هُلدینگ متخصص در پردازش و تجارت فلزات روسیه موسوم به سولفر همکاری می‌کند، این ابتکار را انجام می‌دهد. اغلب گفته می‌شود رمزارز‌ها به چیز با ارزشی به لحاظ اقتصادی متکی نیستند، اما روسیه به شدت با نظریهِ کمی دیوانه وار استوار کردن رمزارز‌ها به طلا درگیر شده است.

این ابتکار را اسبربانک سابق یا بزرگ‌ترین بانک روسیه زده است. این بانک در ماه ژوئیه گذشته بلاک چین خود را به پایان رسانده است و در نظر دارد به سرمایه گذاران کلا ۱۵۰ هزار سهام دیجیتال عرضه کند که تا ۳۱ ژوئیه به بهای طلا در بازار در دسترس خواهد بود. برای این منظور این بانک با سولفر، متخصص فلزات، متحد شده است؛ اسبر این رمزارز‌ها را به منزله حق پولی تایید شده که «قیمت و حجم آن به جریان طلا بستگی دارد» عرضه می‌کند.

فضایی برای حذف دلار

الکساندر ودیاخین، معاون اول رئیس شورای اجرایی اسبربانک اعلام کرد «عملیات نشان می‌دهد که بازار و اقتصاد واقعی به ابزار جدیدی که بتواند جایگزینی عالی برای سرمایه گذاری‌ها در فضای حذف دلار عمل کند، علاقه‌مند است.»

او در ادامه افزود: جزئیات این طرح بعدا ارائه خواهد شد. همه در انتظار هستیم تا بدانیم این شاخص‌ها بر چه سهام‌های دقیق استوار خواهند بود، آیا بر ذخایر فیزیکی، طلا، اسکناس یا تولیدات مالی مبتنی خواهد بود. اما در واقع این ابتکاری به قدر کافی بی سابقه است و از طرف دیگر اگر چه بیانیه از فضایی برای حذف دلار صحبت می‌کند، اما در این ابتکار هرگز به خود دلار اشاره‌ای نشده است.

این مقام روسی گفت: زیرا طلا نیز مانند نفت یا ایرباس به دلار منتهی می‌شود. این ابتکار متکی کردن رمزارز به طلا از سوی یک بانک روسی شاید شیوه‌ای است برای ایجاد شکلی از نقدینگی روی فلز با ارزش به منظور رهایی از ارز و به خصوص ارز آمریکایی که روسیه از سال‌ها پیش تلاش می‌کند وابستگی به آن را کاهش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار