پرهیز از عادی انگاری، بهترین راه مقابله با افزایش موارد کووید ۱۹

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا با ورود زیرسویه‌های جدید، بر لزوم پرهیز از عادی انگاری تأکید کرد.

فردین مهرابیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گفت: در حال حاضر ثبات وضعیت برقرار است، اما با شناسایی زیر سویه جدید احتمال افزایش تعداد بیماران وجود دارد.

او بر لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از هرگونه عادی انگاری کرونایی تأکید کرد و افزود: با شناسایی و بستری ۱۶ بیمار جدید در شبانه روز گذشته، تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی گیلان به ۲۶ نفر رسید.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۹ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

مهرابیان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۱۱ بیمار بهبود یافته از کرونا از مراکز درمانی گیلان مرخص شده اند.

فردین مهرابیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

زیرسویه‌های جدید اُمیکرون وارد ایران شده است

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا نیز امروز در حاشیه هشتادمین جلسه این کمیته گفت: در روز‌های اخیر و از دیروز در ایران و برخی از کشورها، شاهد افزایش موارد ابتلا، بستری در بیمارستان و مرگ و میر هستیم.

او با بیان اینکه از چند هفته پیش زیرسویه‌های جدید اُمیکرون وارد ایران شده است، افزود: با توجه به گزارش‌های پراکنده از افزایش بستری در برخی بیمارستان‌های کشور و بخش‌های مراقبت‌های ویژه، به نظر می‌رسد که در هفته‌های آینده، شاهد روند افزایش یابنده کرونا و مرگ و میر این بیماری در ایران باشیم.

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا توصیه کرد: مردم در مجامع و فضا‌های سربسته حتما از ماسک استفاده کنند و شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه تهویه مناسب، رعایت فاصله فیزیکی و شستشو و ضدعفونی کردن دست ها، دوباره باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.