مدیریت تحول یکی از رسالت‌های جامعه نخبگان

مهران فاطمی گفت: یکی از راهبرد‌های مهم و مورد پیگیری استان تغییر و تحول در روند‌های موجود به نفع مردم، یزد و کشور است.

مهران فاطمی، استاندار یزد در اولین گردهمایی بزرگ نخبگان استان یزد، اساس کار دولت سیزدهم را "تحول آفرینی" دانست و گفت: یکی از راهبرد‌های مهم و مورد پیگیری استان نیز تغییر و تحول در روند‌های موجود به نفع مردم، یزد و کشور است و این مهم با جدیت در دستورکار استان قرار دارد.

او در ادامه با بیان اینکه بزرگترین وظیفه جامعه نخبگان، مدیریت تحول است، اظهارداشت: یک نخبه زمانی در جایگاه واقعی خود قرار می‌گیرد که بتواند فرآیند تحول را مدیریت کند.

استاندار یزد لازمه ایجاد تحول را برنامه محوری در حوزه‌های مختلف عنوان و خاطرنشان کرد: به این منظور با مشارکت بخش خصوصی و مردمی و کارشناسان اداری، سیاست‌ها و راهبرد‌های استان در محور‌های پیشران استان مشخص و در قالب سندی تحت عنوان یزد نوین تجمیع و تدوین شد.

فاطمی افزود: تاکنون ۱۵ محور با ۱۸۰ پروژه تحولی در سند یزد نوین تعریف و متولی پیگیری مسائل مربوط به آن‌ها و زمان بندی آن مشخص شده است.

استاندار یزد ادامه داد: محور فرهنگی سند یزد نوین نیز در حال تدوین است.

او با بیان اینکه تدوین برنامه تحولی مسیر جدیدی پیش روی توسعه و پیشرفت استان در سال‌های آینده رقم می‌زند، افزود: اندیشه، تصمیم و اقدامات امروز ما مهم بوده و اثرات آن برای سالیان طولانی باقی می‌ماند لذا تصمیم و مداخله امروز ما می‌تواند یزد را به یکی از قطب‌های علمی، فناوری و فرهنگی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی تبدیل کند.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش اولین اقدام خود در زمان انتخاب به عنوان مشاور جوان استاندار در ۱۴ سال پیش را راه اندازی دفتر نخبگان در استان یزد برشمرد و تصریح کرد: این مرکز اولین مرکز استانی بنیاد ملی نخبگان در کشور بود که بر مبنای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی در جمع دانشگاهیان در خصوص لزوم مدیریت تحول بنا نهاده شد.

او با بیان اینکه نخبگان باید روحیه مطالبه گرایانه نسبت به موضوع تحول داشته باشند، افزود: یکی از انتظارات ما از نخبگان استان بازخوانی و نقد سند یزد نوین و ارائه نظرات و دیدگاه‌ها به منظور اعمال اصلاحات لازم است.

استاندار یزد با بیان اینکه خود را موظف به پیگیری مسائل مربوط به نخبگان اعم از تسهیلات، خدمات و امور رفاهی میدانیم، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های جامعه نخبگان استان تهیه مسکن است که برای حل این دغدغه و مطالبه تفاهم نامه‌ای برای ساخت هزار واحد مسکن برای اساتید و نخبگان استان منعقد شد.

فاطمی اضافه کرد: ساز و کار‌های مربوط به بکارگیری و اشتغال نخبگان در ادارات در حال پیگیری است.

او در بخش دیگری از سخنانش به سفر رئیس جمهور به استان در تاریخ ۲۲ دی اشاره کرد و یکی از مهمترین اتفاقات این سفر را آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریا به استان دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.