پرداخت ۲۱۳ میلیارد تومان کمک معیشت و یارانه به مددجویان قزوینی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: طی ۹ ماهه سال جاری بیش از ۲۱۳ میلیارد تومان کمک معیشت و یارانه به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

محمد صیادی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال حاضر ۳۱ هزار و ۳۸۶ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۸ هزار و ۹۶۴ نفر تحت حمایت دارد که به سرپرستان خانوار کمک معیشت و یارانه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: طی ۹ ماهه سال جاری ۲۱۳ میلیارد و ۳۵۳ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان کمک معیشت و یارانه از ردیف بودجه و هدفمندی یارانه‌ها به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) در استان قزوین پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: از ۳۱ هزار و ۳۸۶ خانوار تحت حمایت ۱۷ هزار و ۶۴ خانوار با جمعیت ۲۳ هزار و ۷۸۱ نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

وی افزود: از ۳۱ هزار و ۳۸۶ خانوار تحت حمایت ۱۵ هزار و ۴۵۴ خانوار شهری و ۱۵ هزار و ۸۴۱ خانوار روستایی هستند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۸۲ خانوار به دلیل فوت سرپرست، ۶ هزار و ۸۳۰ خانوار به دلیل از کارافتادگی، سه هزار و ۸۵۹ خانوار به دلیل طلاق و مابقی به دلیل سایر موارد تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند.

صیادی عنوان کرد: کمک‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) به غیر از مددجویان خاصی، چون از کارافتادگان برای سایر مددجویان دائمی نبوده از این رو شایسته است مددجویان از ظرفیت آموزشی این نهاد و فنی و حرفه‌ای استفاده کرده و توانایی‌های خود را ارتقا دهند تا با بهره گیری از تسهیلات اشتغال زایی، برای اداره شایسته و با کرامت زندگی خود توانمند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حتی خانواده‌هایی که از سن بالایی برخوردار هستند، ولی توانایی حرکت دارند، می‌توانند با نصب پنل‌های خورشیدی و فروش برق تولیدی به شرکت برق، صاحب درآمد شده و در اداره زندگی شرایط شایسته‌تری داشته باشند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: امروز بزرگترین خدمت به نیازمندان ارتقای وضعیت اقتصادی آن‌ها با رویکرد استفاده از توانایی‌های خودشان و حضور در بازار کار است چراکه باید ارتباط نیازمندی مددجو با سایر افراد با درآمدزایی قطع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.