ناظر گمرک خراسان رضوی:

ورود و خروج کامیونها در مرز دوغارون تسهیل می شود

ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: افزایش ترانزیت در مرز دوغارون باعث توقف کامیونها و کند شدن تردد آنها شده است.

جواد جعفری ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: توقف کامیونها و کند شدن تردد آنها در مرز دوغارون طی روزهای اخیر به سبب افزایش ترانزیت و مراجعه کامیون‌ها به مرز دوغارون است.

جواد جعفری روز یکشنبه افزود: اگر پیش از این روزی ۳۰۰ کامیون از مرز دوغارون وارد یا خارج می شد، هم اکنون این تعداد به بیش از ۵۵۰ کامیون رسیده، لذا رسیدگی گمرکی به این تعداد کامیون زمان بر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توقف کامل کامیونها در مرز دوغارون انجام نمی شود، گفت: قرار است همه سازمانهای مستقر در پایانه مرزی دوغارون جابه جایی یا اصلاحات اداری انجام دهند، تا کندی ورودی و خروجی کامیونها اصلاح و تردد تسهیل شود.

ناظر گمرک خراسان رضوی بیان کرد: فرماندار تایباد به عنوان نماینده تام الاختیار استاندار خراسان رضوی مسئول هماهنگی های لازم بین سازمانها برای جابه جایی ها یا جانمایی های مزبور است که انجام یک سری اقدامات نیز آغاز شده است.

جعفری اظهار داشت: جانمایی یا اصلاحات مزبور باعث می شود که هر یک از سازمانها بتوانند به وظیفه سازمانی خود در مرز به خوبی عمل کنند، این جابه جایی ها نیازمند تغییرات یک سری لوازمی است که چند روزی زمان خواهد برد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تردد کامیونها در مرز دوغارون روزانه بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ کامیون است که با انجام یک سری اصلاحات مهندسی در چشم انداز میزان این تردد در کوتاه مدت به ۸۰۰ کامیون و در درازمدت به یک هزار کامیون خواهد رسید.

پایانه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، در زمره پنج پایانه برتر اقتصادی کشور است. بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است. کالاهای بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس و بندر لنگه منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار