کویت اولین ماهواره خود را از آمریکا به فضا پرتاب خواهد کرد

کویت اولین ماهواره اش به نام «کویت ست ۱» را روز سه شنبه از فلوریدای آمریکا به فضا پرتاب خواهد کرد.

کویت اولین ماهواره اش به نام «کویت ست ۱» را روز سه شنبه با موشک ماهواره بر از سکوی پرتابی در فلوریدای آمریکا به فضا خواهد فرستاد.

به گزارش «آناتولی» ماهواره «کویت سات ۱» حدود چهار ساعت و دو دقیقه پس از پرتاب، اولین سیگنال را قبل از انجام ماموریت خود به ایستگاه زمینی ارسال خواهد کرد.

«احمد الکندری» مدیر پروژه ماهواره کویت اعلام کرد هنگامی که ماهواره بر به مدار معین می‌رسد، ماهواره از آن جدا و بال‌های مجهز به سلول‌های خورشیدی آن باز می‌شود تا نیروی باطری مورد نیاز برای کارکرد سیستم‌ها و انجام ماموریتش را فراهم کند. این ماهواره به دور زمین می‌گردد و مجهز به دوربینی با دقت بسیار بالا برای ارسال تصاویر به منظور تجزیه و تحلیل توسط تیم تخصصی است.

متخصصان علوم دریایی مسئول بررسی تغییر رنگ، مد سرخ، آلودگی نفتی و اثرات آن را از طریق تصاویر ارسالی از ماهواره هستند و متخصصان معماری نیز وضعیت شهری را در این تصاویر بررسی خواهند کرد.

الکندری با اشاره به اینکه این ماهواره اولین تجربه کویت در زمینه فضاست، افزود: مسئولین این پروژه نام (کویت ست ۱) را برای نشان دادن آغاز سفر کویت به حوزه فضایی و هموار کردن راه برای ماهواره‌های بیشتر و ایجاد یک بخش فضایی پایدار انتخاب کردند.

طبق اعلام الکندری، هزینه این پروژه بالغ بر ۳۱۶ هزار دینار کویت (بیش از یک میلیون دلار) بوده و حدود ۶۷ نفر از متخصصان در زمینه‌های مختلف (۶۷ درصد زن و ۳۳ درصد مرد) بیش از هزار ساعت کار مستمر روی آن داشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۲ دی ۱۴۰۱
البته سفارش کویت نه ساخت کویت
آخرین اخبار