موج هشتم امیکرون در راه کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نسبت به خیز مجدد کرونا و وقوع موج هشتم امیکرون در کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد.

دکتر محمد غلام نژاد با اشاره به همه‌گیری موج هشم کرونا در سراسر کشور، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به تبع دیگر استان‌های کشور گرفتار موج جدید اُمیکرون می‌شود.

او بر آمادگی همه مراکز بهداشتی و درمانی برای مقابله با این موج، تاکید کرد و افزود: به همه مراکز بهداشتی و درمانی و بخصوص بیمارستان‌های استان برای تأمین دارو‌های مورد نیاز، بستری و اکسیژن تراپی، دستورات لازم ابلاغ شد.

غلام نژاد تزریق دُز یادآور واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس را بسیار مهم دانست و ادامه داد: این ویروس با هر جهش، تطابق بیشتری با محیط دارد و سرعت انتشار آن نیز بسیار زیاد و با توجه به رفتار متفاوت این ویروس در هر جهش، آمادگی همه جانبه برای مقابله با جهش جدید ویروس کرونا در همه مناطق استان ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌گوید: با توجه به سرعت بالای انتشار این ویروس کُشنده در مراکز علمی بخصوص مدارس، دانشگاه‌ها و مهدکودک‌ها باید تدابیر لازم از سوی مسئولان برای جلوگیری از انتشار بیماری به کار گرفته شود.

او بر آگاه‌سازی مردم، تشویق آنان به تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی رسانه‌های استان تأکید و اضافه کرد: مردم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری همه گیر و جلوگیری از شیوع آن، ضمن رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک از شرکت در تجمعات و رفتن غیر ضروری به مکان‌های شلوغ از جمله مراکز بهداشتی و درمانی مانند بیمارستان‌ها خودداری کنند.

برچسب ها: شیوع کرونا ، امیکرون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.