نگاه حمایتی دستگاه‌های دولتی به واحدهای تولیدی

دادستان عمومی و انقلاب مركز استان اصفهان گفت: دستگاه های دولتی در شرایط سخت اقتصادی با نگاه حمایتی به واحدهای فعال تولیدی به پویاتر شدن اقتصاد كشور به‌ویژه در عرصه تولید كمك کنند.

سید محمد موسویان در نهمین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان بر لزوم پیشگیری در بروز مشکلات واحد‌های تولیدی تاکید و بیان کرد: تعدادی از واحد‌های تولیدی به دلایل مختلف، توان پرداخت بدهی‌های خود به بانک‌ها، سازمان تامین اجتماعی و اداراتی، چون گاز و برق و … را از دست دادند و این واحد‌ها به تعطیلی کشیده شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان افزود: تعدادی از این واحد‌های ورشکسته و در آستانه ورشکستگی با تلاش‌های فراوان و حمایت ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه و کمک دیگر نهاد‌ها به عرصه تولید بازگشتند، ولی تعدادی از این واحد‌ها هنوز احیا نشده و باز گرداندن آن‌ها به چرخه تولید کاری بسیار سخت و زمان‌بر است.

دبیر ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان اصفهان ادامه داد: اگر در زمانی که هنوز مشکلات واحد‌های تولیدی عمیق و پیچیده نشده این واحد‌ها به ستاد معرفی شوند با تدابیری ویژه می‌توان از پیشرفت مشکلات جلوگیری کرد و با حمایت از این واحد‌ها اجازه نخواهیم داد چرخ تولید این مراکز تولیدی از حرکت بایستد.

موسویان بر لزوم طراحی و ساخت یک بانک اطلاعاتی حاوی اطلاعات به‌روز شرکت‌ها و کارخانه‌جات در خصوص روند پرداخت دیون توسط این واحد‌ها تاکید و از اعضای این ستاد خواست تا هرچه سریع‌تر گام‌هایی در مسیر تهیه این بانک اطلاعاتی برداشته شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان از تمام نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی خواست تا در شرایط سخت اقتصادی با نگاه حمایتی به واحد‌های فعال تولیدی به پویاتر شدن اقتصاد کشور به‌ویژه در عرصه تولید کمک کنند.

گفتنی است در این نشست دستوراتی در جهت رفع مشکلات چند واحد تولیدی صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.