تاکید بر نقش سردار سلیمانی در مقابله با توطئه غرب در مراسم یادبودی در پاکستان

شماری از مردم پاکستان با حضور در مراسم گرامیداشت شهید سردار سلیمانی بر نقش ایشان در مبارزه با توطئه غرب و ادامه دادن راه شهدا تاکید کردند.

شرکت کنندگان در مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس از دولت پاکستان خواستند از این مناسبت برای ایجاد اتحاد در جهان اسلام با هدف بازپس گیری مناطق اشغالی فلسطین استفاده کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، مراسمی برای گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در اسلام آباد پاکستان برگزار شد. در این برنامه، بر نقش منحصر بفرد این دو شهید در مقابله با توطئه‌های غرب و تروریسم تکفیری تاکید شد.

تشکیلات معروف به سازمان فلسطین- پاکستان و گروه اهل الحرم با برگزاری همایشی به نام «شهدای قدس» در اسلام آباد، سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی را گرامی داشتند. در این برنامه شماری از شخصیت‌های دینی و سیاسی شرکت کردند که قهرمانی‌ها و جانفشانی‌های این دو فرمانده شهید را ستودند و بر لزوم پایبندی به مسیر آن‌ها در حوزه مقاومت تاکید کردند.

ناصر عباس جعفری، دبیر کل شورای وحدت مسلمانان گفت: «به خاطر خون فرماندهان شهید، اکنون در جهان اسلام در امنیت زندگی می‌کنیم. این دو شهید بزرگ کسانی بودند که قهرمانی‌های اسطوره‌ای از خود به ثبت رساندند و این قهرمانی‌ها توطئه‌های غرب در منطقه را به شکست کشاند و طایفه گری و افراط گرایی را از بین برد. به همین سبب ما به خون‌های پاک آن‌ها مدیون هستیم.»

شرکت کنندگان در این مراسم تاکید کردند باید یاد و خاطره فرماندهان شهید در پاکستان به گونه‌ای احیا شود که شایسته فداکاری‌های برجسته آن‌ها باشد. شرکت کنندگان در این مراسم تاکید کردند شهید سلیمانی و المهندس به نماد‌هایی برای فداکاری، مبارزه و مقاومت تبدیل شده اند و باید از آن‌ها الگوبرداری کرد. 

عبد الله گل رئیس حزب جوانان پاکستان گفت: «جوانان پاکستانی در سطح زیادی تحت تاثیر شهید سلیمانی و المهندس فرماندهان شهید قرار گرفته اند و این راز پیروزی‌های ماست. تاکید می‌کنیم تروریسم بار دیگر جایی در پاکستان نیافت، زیرا این دو مقام شهید مفهوم واقعی جهاد، فداکاری و مقاومت را نشان دادند.»

احمد شفیق فعال کشمیری نیز گفت: «شهید سلیمانی و المهندس الگوی برجسته مبارزات مردمی در کشمیر هستند. همگی شاهد بودیم که نیرو‌های هندی تصاویر این دو مقام شهید را در مناطق مختلف کشمیر اشغالی نصب کردند، زیرا آن‌ها می‌دانند الگوپذیری جوانان کشمیری از این فرماندهان مقاومت به چه معناست.»

شرکت کنندگان در این کنفرانس از دولت پاکستان خواستند از این مناسبت برای ایجاد اتحاد در جهان اسلام استفاده کند تا با ایفای نقش برجسته، بر حق بازپس گیری مناطق اشغالی فلسطین و ادامه مبارزات علیه توطئه‌های غربی تاکید کند. 

هر قدر که سازشکاران خیانتکار روابطشان را با رژیم غاصب صهیونیستی افزایش دهند، شهدای قدس به منزله شخصیت‌های برجسته‌ای در ذهن و دل مردم پاکستان باقی می‌مانند و آنان را الگوی خود می‌دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار