حاج قاسم و راه و مرامی که با رفتنش تمامی ندارد + فیلم

شاید کمتر کسی را ببینیم که این روزها نامی از سردار دل ها نبرد و در صحبت هایش به این بزرگ مرد فراموش نشدنی اشاره نکرده باشد‏ آری حاج قاسم‏ این مرد میدان مکتبی بنا نهاد که راهش ادامه دارد.

هیاهو و خنده‌ کودکان در این ساختمان ها به گوش می‌رسد، انگار دیگر دغدغه‌ای ندارند و همگی آن‌ها با امنیت و شادتر از روز‌های گذشته زندگی را ادامه می‌دهند.

بزرگ ترهایشان  انگار راحت تر هستند و باری از دوششان برداشته شده و با خیالی راحت نسبت به قبل برای آینده برنامه ریزی می‌کنند. 

نگاهی به دیوار خانه هایشان کردم، به فکر  فرورفتم، معمولا دیوار خانه ها به عکس هایی مزین  می شود که  فرد درون قاب های عکس جزو عزیزترین های ما هستند. درباره این عکس پرسیدم و چرا این عکس را بر روی دیوار  خانه هایشان قرار داده اند؟ 

همه آن‌ها از مردی گفتند که حتی نامش هم امنیت برای آن‌ها هدیه آورده است. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده‌ای که سال ها با منش و رفتارش افراد زیادی را جذب خود کرده بود.  

سردار سلیمانی

یاران حاج قاسم، یاریگر محرومان 

محرومیت زدایی و مردم یاری حاج قاسم  زبان زد خاص و عام مردم بود. حالا یارانش این منش او را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند و پناه بی سرپرستان شده اند و یاران حاج قاسم برای آنکه یاد او همیشه در قلب های مردم جریان داشته باشد، دست به کار شدند. 

فاطمه از بانوانی است که سال‌ها همسرش را از دست داده است و شرایط مالی سختی پشت سرگذاشته و ۱۲ سال مستاجر بوده است؛ اما کرایه خانه‌های بالا توانش را بریده بود ، به ما گفت:  من هم اکنون در خانه‌ خود نشسته و با خیالی راحت ۲ فرزندم را بزرگ می کنم.

بانوی دیگر که با سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد و می باست علاوه بر خرج درمان سرطان خود هزینه کرایه خانه را پرداخت کند با لبخندی از ته دل به ما این چنین گفت: خوشحالم که در خونه خودم ۶ ماه ساکن هستم و این خانه را مدیون شهید سلیمانی هستم.

سردار دل ها

بانوی دیگر که آن هم ۵ سال سرپرست خانواده است، خبری خوش به ما داد. او گفت: دیروز خواستگاری دخترم را در  خانه خودم برگزار کردم و خدا را شکر یاران حاج قاسم قرار است، جهیزیه او را تامین کنند.

سردار سلیمانی

ساخت  ۴۰ واحد مسکونی به پاس ،  ۴۰سال خدمت مرد میدان 

به سراغ  کسی رفتم که از سال ۶۱ با شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه‌های جنگ تحمیلی آشنایی داشت. 

دهقانی، یار دیرین حاج قاسم سلیمانی  از روزهای با او بودن برایمان گفت و از راه و مکتبی که دوست ندارد، تمام شود و چراغ مردم یاری سردار سلیمانی خاموش شود. 

او بیان کرد: بادوستانمان تصمیم گرفتیم رهرو مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم و یاد او را در قلب های مردم ایران زمین زنده و پابرجا نگه داریم.

دهقانی بیان داشت: به خاطر ۴۰ سال مجاهدت های شهید سلیمانی تصمیم گرفتیم،  ۴۰ واحد مسکونی برای ۴۰ زن سرپرست خانواده بسازیم. 

ساخت مسکن به عشق سردار دل ها

او بیان داشت: خدا راشکر در اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، کلنگ‌زنی این واحدهای مسکونی صورت گرفت، در دومین سالگرد سردار دل ها این واحدها  تجهیز شدند و در سومین سالگرد، شاهد این هستیم که متقاضیان بیش از ۴ تا ۶ ماه  در خانه‌ها ساکن شدند.

یار دیرین حاج قاسم می گوید: خدا راشکر در این امر، خیران زیادی با ما همکاری کردند و حتی مهندسان ناظر و نقشه کش هزینه‌ای از ما دریافت نکردند.

او با اشاره به اینکه اعلام آمادگی می‌کنیم سالی ۴۰۰ واحد مسکونی برای محرومان بسازیم، بیان کرد: در صورتی که نهاد‌ها و سازمان‌ها زمین در اختیار ما قرار دهند کار  ساخت و ساز آن ها را ما انجام می‌دهیم.

سردار سلیمانی

همت بلند یاران حاج قاسم، زنان بی سرپرست را خانه دار کرد 

عسکری، مدیرکل کمیته امدا امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: یاران شهید سلیمانی، مانند او یتیم نوازی کردند و ۴۰ زن بی سرپرست را  که مددجوی کمیته امداد  امام خمینی (ره) بودند، کمک کردند.

او افزود: ما در منطقه سیدی زمین در اختیار آن‌ها قرار دادیم و آن ها  با همت بلندشان برای این بانوان خانه ساختند.

سردار دل ها

راه و مرام حاج قاسم سلیمانی تا همیشه تاریخ ادامه خواهد داشت و مکتب مرد میدان، حاج قاسم سلیمانی  مروج بزرگ منشی های او در جهان خواهد بود.

گزارش از مرضیه کریمی افشار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۵ دی ۱۴۰۱
لعنت بر دیپلمات هایی که در جلسات محرمانه و پشت درهای بسته جواز ترور حاج قاسم را امضا کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۳ دی ۱۴۰۱
سلام
خوشا به سعادت حاج قاسم ها که از رهروان اهل بیت (ع) بودند و هستند آنهایی که در راه دین قدم بر داشتند
و برای آسایش و آرامش دیگران از مرزها هم فراتر رفتند و با جان و دل برای
آزادی و انسانیت و عدالت با کفر و الحاد
جنگیدند تا اسلام و انسانیت و عدالت
زنده بماند
روحشان ،شاد و یاد ونامشان گرامی
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۵:۵۶ ۱۲ دی ۱۴۰۱
چرا یک سرباز ایرانی را با موشک ضد هواپیما میزنند؟سپهبد یا سرباز فرقی ندارد سوال همچنان باقیست. دوستی حاج قاسم با جناب ولادیمیر پوتین بماند. همین دوستی حاصلش تامین امنیت زنان و دختران و غیرهم در سراسر گیتی بوده است. تامین امنیت برای امثال علی کریمی و غیرهم..... هم بوده است. سازمان ملل باید دیوان بین المللی لاهه باید جواب خون دختران ایزدی و امثالهم را با پیگیری حقوقی موضوع حمله به کاروان ابو مهدی المهندس و حاج قاسم بدهند. این خواسته بشریت است و نه خواسته ما فقط. شکستن محاصره 360 درجه در آمرلی و نجات مردم عراق و سوریه جرم بود؟ یا هنوز یتیمان چشم براهند؟ اگر مظلومی یهودی را دیدی سلام حاج قاسم را به او برسان. شکر شکن شوند طوطیان هند / زین قند پارسی که به بنگاله می رود.................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۲ دی ۱۴۰۱
سلام و درود گرم ما به روح حاج قاسم سلیمانی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۲ دی ۱۴۰۱
این روی صحبتم با مسئولین دراز دست روی اموال بیت المال هست. اقایان تا کی اختلاس؟! چرا فساد و فحشا به اینجا رسید؟!!
Iran (Islamic Republic of)
شیرعلی
۰۹:۳۸ ۱۲ دی ۱۴۰۱
پراید ۲۷۵ میلیون به کجا داریم میریم خدا به دادمون برسه سال جدید ۱۴۰۲ که صدای گرونیهاش خیلی زود به گوشمون رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۲ دی ۱۴۰۱
وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوتاً بَلْ أَحْیآءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ

(ای پیامبر)هرگز مپندار کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند، بلکه[آنان] زنده اند، [و] در پیشگاه پروردگارشان روزی داده می شوند.

هر چه داريم همه از كرَم عباس است

خلقت جنت حق لطف كم عباس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۲ دی ۱۴۰۱
یادشان گرامی باد..سلام.مردم در تامین معاش خود مانده اند،با این گرانی و دلالی که دو شرکت خودروساز داخلی انحصاری راه انداختند و پراید هفت تومنی رو رساندند به دویست،ایا میتوان ماشین خرید،باید واردات میلیونی خودروی باکیفیت ارزان و بدون تعرفه گمرکی برای همه مردم ایران ازاد شود تا این انحصار و احتکار شکسته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۲ دی ۱۴۰۱
کاش بعضی از مسئولین الگوشون حاج قاسم بود، روحش شاد و یادش گرامی - جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۲ دی ۱۴۰۱
گرونی رو دریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۲ دی ۱۴۰۱
لطفا از هزینه های مراسمهای اینچنینی مانند هزینه بلیط هواپیماو اسکان وغذا وتشریفات مقامات در هتلها،هزینه اسکان مردم در خوابگاهها ومساجد،حمل و نقل ،پذیرائی،راه بندانهاو...هزینه فرصت از دست رفته تولید، .... برای مردم گزارشی البته منصفانه تهیه واعلام شود.تا مردم بدانند بیت المال یعنی چه.لطفا سانسور نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۲ دی ۱۴۰۱
لطفا از هزینه های گزاف باشگاه های ورزشی و هزینه های کلان مربیان ورزشی ، و کنسرت ها و جشن های آنچنانی برخی سلبریتی ها و پارتی ها و... هم گزارش تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۲ دی ۱۴۰۱
تکریم مرد هم بود تو ایران همین حاج قاسم بودنمان دیگه نخواهیم دید
Iran (Islamic Republic of)
farzad
۰۷:۵۶ ۱۲ دی ۱۴۰۱
روحش شاد و یادش گرامی باد
آخرین اخبار