بایدن بازهم معرفی سفیر در ریاض را به تعویق انداخت

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره علت امتناع بایدن از معرفی سفیر جدید آمریکا در ریاض توضیح داد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال طی گزارشی از تصمیم جو بایدن مبنی بر تعویق انتخاب سفیر جدید آمریکا در عربستان خبر داد.

به نوشته این روزنامه، این تصمیم به دلیل اختلافات عمیق دولت بایدن با بن‌سلمان اتخاذ شده و این دومین سالی است که رئیس‌جمهور آمریکا سفیر این کشور در عربستان را انتخاب نکرده است.

پس از بازگشت «جان ابی» سفیر پیشین آمریکا در سال ٢٠٢١، واشنگتن تا کنون سفیر جدیدی را در ریاض انتخاب نکرده است.

در همین حال، عربستان با دومین قدرت جهان یعنی روسیه نیز روابط نزدیکی برقرار کرده و هماهنگی عربستان و روسیه در قوی‌ترین شکل آن در توافق اوپک پلاس نمود پیدا کرد که چالشی برای بایدن بود، چون عربستان نفت تولیدی خود را بر خلاف میل واشنگتن و شرکای اروپایی خود به روزانه ۲ میلیون بشکه کاهش داد و رابطه اش را با چین در کنار رابطه با روسیه محکم و درخواست کرد به ۲ گروه بریکس و شانگ‌های ملحق شود که به این ترتیب فاصله گیری سعودی از غرب و به خصوص آمریکا با وجود سخنان رسمی سعودی‌ها که خلاف این را می‌گویند و بر استحکام روابط با آمریکا تأکید می‌کنند، در حال کامل شدن است.

در ماه‌های اخیر به دلیل ادامه درگیری‌های نظامی در اوکراین و تحمیل برخی تحریم‌های یک طرفه از سوی واشنگتن علیه بخش انرژی روسیه، بازار نفت دچار تلاطم‌هایی شده است. به همین دلیل جو بایدن بار‌ها از عربستان سعودی خواسته به منظور تعدیل قیمت نفت میزان تولید خود را افزایش دهد، اما عربستان تا به امروز از پذیرش این درخواست سر باز زده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار