آزمایش‌های موشکی کره شمالی و بالا گرفتن تنش‌ها در شبه جزیره کره

آزمایش‌های اخیر کره شمالی موجب نگرانی همسایگان آن شده است به گونه‌ای که ارتش‌های کره جنوبی و ژاپن گفته‌اند این پرتابه‌ها، موشک‌های بالستیک بودند.

 همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها در شبه جزیره کره و آزمایش جدید موشکی کره شمالی، گفته می‌شود تجربه تلخ پیونگ یانگ از گفتگو‌های ناموفق در مذاکره با آمریکا و ادامه رویکرد بی اعتنایی به مذاکره در دولت‌های جدید آمریکا و کره جنوبی باعث شده است روند تنش‌های فعلی در این شبه جزیره به مراتب خطرناک‌تر از موارد قبل باشد و نگرانی از بروز جنگی ناخواسته به مراتب جدی‌تر است.

به گزارش  پرس تی وی، گزارش‌ها نشان می‌دهند کره شمالی سه موشک به سوی شرق شبه جزیره کره شلیک کرده است؛ ارتش‌های کره جنوبی و ژاپن گفته اند این پرتابه ها، موشک‌های بالستیک بودند. این تحول تازه، باعث هر چه بیشتر شدن تنش در منطقه شده است. کره شمالی در ماه‌های اخیر دست به آزمایش تعداد بی سابقه‌ای موشک زده است؛ این کشور می‌گوید آزمایش‌های موشکی در واکنش به حضور فزاینده آمریکا در منطقه و رزمایش مشترک ارتش این کشور با کره جنوبی و ژاپن است. پیونگ یانگ می‌گوید این تمرین‌های نظامی اقدامی تحریک کننده اند و تمرینی برای تجاوز خارجی به شمار می‌آید.

این اتفاق در میانه بالا گرفتن جدی تنش‌ها در شبه جزیره کره روی می‌دهد که بعد از ورود (تجاوز) پنج پهپاد کره شمالی روی می‌دهد که کره جنوبی قادر به سرنگون کردن آن‌ها نشد و روز بعد، عذرخواهی‌هایی نادر را شاهد بودیم، زیرا نشان از ناتوان کره جنوبی در مدیریت مناسب در جلوگیری از جاسوسی‌های همسایه شمالی خود را نداشت. همچنین بعد از آن بود که این کشور (کره شمالی) موشک سوخت جامد را که موشکی فضائی نیز به شمار می‌آید، آزمایش کرد؛ موشکی که برای انتقال ماهواره طراحی شده است. کره شمالی به دنبال انجام آن در اوایل ماه جاری بود و اعلام کرد که از موشک‌های قدیمی خود برای ارسال ماهواره جاسوسی استفاده کرده است.

همچنین این کشور تصاویری با وضوح پایین را نیز از سئول و اینچان را منتشر کرد؛ متنقدان می‌گویند این تصاویر از ماهواره جاسوسی گرفته نشده است، زیرا وضوح این تصاویر پایین است؛ همچنین کره شمالی شیک موشک‌های قاره پیمای خود را در زاویه‌ای قفل شده ادامه می‌دهد. کره شمالی می‌گوید زاویه تنظیم شده این موشک‌ها به سوی همسایگانی مانند ژاپن است. این کشور در حال حاضر سه موشک بالستیک کوتاه برد را در واکنش (به رزمایش آمریکا و متحدانش در منطقه) شلیک کرده است.

مسابقه تسلیحاتی در شبه جزیره کره همچنان ادامه دارد؛ سه شنبه گذشته کره جنوبی تلاش‌هایی گسترده برای ساقط کردن پهپاد‌های کره شمالی انجام داد و در عین حال بودجه‌ای را نیز برای در اختیار گرفتن فناوری‌های اخلال الکترونیک و دیگرفناوری‌های مرتبط کرده است که هدف از آن تقویت توانمندی این کشور در حوزه دفاع هوایی است؛ سرمایه گذاری‌هایی را نیز برای تقویت توان کره جنوبی برای اخلال گری الکترونیک در برابر پهپاد‌های کره شمالی، صورت داده است.

در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از توقف رقابت اهی تسلیحاتی به چشم نمی‌خورد و بسیاری از کارشناسان می‌گویند ممکن است با توجه به روندی که تنش‌های جاری دارد، این امکان وجود دارد که در آینده شاهد آزمایش‌های موشکی بیشتری نیز باشیم که حتی ممکن است شمار موشک‌های آزمایش شده به مراتب بیشتر از موارد آزمایش شده در ماه‌های اخیر باشد.

در سال جاری,​کره شمالی بیش از نود موشک بالستیک و کروز را شلیک کرده است و آزمایش اخیر انجام گرفته نیز سی و ششمین روز از تعداد روز‌های آزمایش در سال جاریست که انجام می‌گیرد و همین امر باعث ایجاد تنش‌های بسیاری شده و این در حالیست که هیچ کدام از طرفین علاقه‌ای به کوتاه آمدن و مصالحه نشان نمی‌دهند و این خطر وجود دارد که وضعیت به صورت ناخواسته و تصادفی از کنترل خارج شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۰ دی ۱۴۰۱
ایول کیم جونگ اون.......
آخرین اخبار