حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی:

ارج نهادن به علما بزرگداشت علم و عبودیت است

فرزند علامه محمدتقی مصباح یزدی گفت: بزرگداشت علما به عنوان یک شخص جایگاه بلندی ندارد اما برای بزرگداشت علم و عبودیت دارای اهمیت است.

دومین کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی با عنوان «استاد فکر» با پخش بیانات رهبر معظم انقلاب در سالن اجلاسسران تهران آغاز به کار کرد.

این مراسم شنبه ۱۰ دی ماه با حضور تعدادی از اندیشمندان داخلی و خارجی علما و فضلای دین و اندیشه و شخصیت‌های لشکری وکشوری در محل سالن اجلاس سران دقایقی پیش آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای کنگره استاد فکر و خانواده آیت الله مصباح بیاناتی را مطرح کردند که درفیلم زیر بخشی از این بیانات آمده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره خصوصیات فردی و اخلاقی علامه مصباح یزدی فرمودند: بزرگداشت آقایمصباح یکی از واجبات حوزه و روحانیت است. بزرگداشت ایشان به معنای زنده نگه‌داشتن جهت‌گیری و راه ایشان است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره خصوصیات منحصر به فرد علامه مصباح یزدی فرمودند: ایشان دارای علم فراوان، فکر خوب و نوآور،بیان رسا، انگیزه تمام نشدنی، خلقیات و رفتارهای شایسته و برجسته، سلوک، معرفت و معنویات بودند.

مقام معظم رهبری درباره سخنرانی علامه مصباح یزدی فرمودند: چگونه است که اینطور علامه چشم‌ها و قلب‌ها را مجذوب کرده است؟خوشبختانه صداوسیما نسبت به این آثار روی خوش نشان داده است. گاهی اوقات مسئولان رسانه‌ها روی خوش به چیزی نشاننمی‌دهند. الحمدالله صداوسیما نسبت به آثار ایشان گرایش خوبی دارد. گاهی من می‌بینم که چیزهای زیادی از ایشان پخش می‌شود. این‌ها حیات آقای مصباح است.

آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: جسم ایشان رفت. خیلی حیف هم بود. حضور ایشان مایه برکت بود. آدم از دیدن ایشان استفاده می‌کرد. آن موقع که ایشان ازدواج نکرده بودند، قبل از اینکه به قم بیایم، در مشهد با علامه آشنا شدم. از آن زمان این فرد آدم متدین بود و اهلدین و تقوا بود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام علی مصباح‌یزدی فرزند علامه محمدتقی مصباح یزدی طی سخنانی کوتاه ضمن خیر مقدم به حاضراناظهار داشت: امروز برای بزرگداشت و پاسداشت مقام دین، علم، معنویت و بصیرت با یاد علامه مصباح گرد هم آمده‌ایم تا با خدا وولیعصر (عج) برای ادامه راه نورانی اولیاء و انبیاء تجدید پیمان کنیم و برای ادامه راه ولایت که یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آیت‌الله مصباح پیروی عالمانه و عاشقانه از ولایت بود هم‌پیمان شویم.

وی با اشاره به اینکه کنگره امسال به تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند آیت‌الله مصباح استاد فکر بودند به این نام نامیده شده است،‌گفت: بنا داریم در این کنگره با استفاده از بزرگان فکر و اندیشه و آشنایان با تفکر استاد، تا اندازه‌ای بعضی از ابعاد این فرمایش مقام معظم رهبری را واکاوی کنیم و از تحقیقات و نظرات اساتید بهره ببریم.

فرزند آیت‌الله مصباح در پایان سخنان خود گفت:‌ بزرگداشت علما به عنوان یک شخص جایگاه بلندی ندارد اما اهمیت آن برای بزرگداشت علم و عبودیت است. اگر در این جمع‌ها به سمت شناخت و حرکت به سوی خداوند برویم، ارزش والایی خواهد داشت.

در ادامه پروفسور محمد لگن هاوزن بنیانگذار انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه تگزاس و عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی (ره) سخنران بعدی این مراسم بود که به زبان انگلیسی در خصوص علامه مصباح یزدی سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور نیز در مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی حاضر شد.

در حال تکمیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۰ دی ۱۴۰۱
چرا علما در مورد گرانی افسار گسیخته اعتراض نمیکنن ؟ ملت له شدن زیر فشار این مشکلات
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۲۶ ۱۰ دی ۱۴۰۱
روحانیون محترم چشم چراغ این ملتن // قبول دارید ؟؟
آخرین اخبار