احتمال به وجود آمدن موج جدید اومیکرون

متخصص بیماری‌های عفونی کرمانشاه گفت : در صورتی که درصد بالایی از جامعه واکسینه شده باشند و تا حدی ایمنی جمعی ناشی از ابتلای طبیعی در جامعه وجود داشته باشد، احتمال به وجود آمدن موج جدید کرونا کاهش می‌یابد.

سیاووش وزیری متخصص بیماری‌های عفونی کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر دو زیر سویه جدید از اومیکرون تحت عنوان XBB و BQ.۱ شناسایی شده اند گفت : زیر سویه‌های جدید از لحاظ میزان جهش و فرار از سیستم ایمنی تفاوت زیادی با اومیکرون ندارند.

وزیری افزود: از آن جایی که واکسن‌های موجود در برابر تمامی سویه‌ها از جمله اومیکرون، موثر هستند و این نکته که دو زیر سویه XBB و BQ.۱ جزء انواع زیر سویه‌های اومیکرون طبقه بندی می‌شوند، در صورتی که واکسیناسیون کووید خود را تکمیل کرده اید، موردی برای نگرانی وجود ندارد.

او بااشاره به اینکه زیرسویه XBB توانایی ایجاد موج جدیدی از بیماری را در جامعه دارد افزود: شیوع این بیماری رابطه مستقیمی با میزان ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون عمومی، ابتلای طبیعی به امیکرون و میزان رعایت اصول بهداشتی در مکان‌های عمومی دارد.

وزیری ادامه داد: در صورتی که درصد بالایی از جامعه واکسینه شده باشند و تا حدی ایمنی جمعی ناشی از ابتلای طبیعی نیز در جامعه وجود داشته باشد، احتمال به وجود آمدن موج جدید کاهش می‌یابد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.