مدیرکل مدیریت بحران استان تهران:

صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا در پایتخت / مدیریت بحران آماده باش است

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ماندگاری آلودگی هوا در پایتخت تا روز دوشنبه ۱۲ دی ماه خبر داد و گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی هماهنگی‌ها جهت استقرار اورژانس و آماده‌باش به مراکز درمانی انجام شده است.

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر جمعه از صدور هشدار نارنجی تداوم آلودگی هوا در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از امروز نهم دی ماه تا روز دوشنبه ۱۲ دی ماه شاهد پایداری جو و به تبع آن عدم وزش باد قابل ملاحظه خواهیم بود.

یزدی مهر با بیان اینکه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا دستاورد مهم پایداری جو خواهد بود گفت: طبق گزارش‌های سازمان هواشناسی پایتخت و شهرستان‌های استان تهران از این آلودگی بی نصیب نیستند و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت مدیریت منابع آلاینده مثل کارخانجات صنعتی و خودروهای دودزا در مواقع هشدار تاکید کرد و عنوان داشت: از شهروندان به خصوص سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه می خواهیم از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

یزدی مهر به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با هدف کاهش آلودگی هوا نیز اشاره کرد و بیان داشت: اگر مردم از کفایت وسایل حمل و نقل عمومی مطمئن باشند قطعاً یک گام مهم در استفاده بیشتر از این وسایل نقلیه عمومی برداشته ایم و این مستلزم افزایش و نوسازی در این ناوگان است.

وی در ادامه به افزایش مصرف انرژی در فصل زمستان اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که مصرف انرژی بالا می‌رود کارخانه جات برای فعالیت مجبور به مازوت سازی می‌شوند و این عامل تأثیر به سزایی در آلایندگی هوا دارد که در این زمینه نیاز جدی به راهکار داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی مدیریت بحران در استان تهران به حالت آماده باش کامل در آمده و هماهنگی‌های لازم برای استقرار اورژانس و آماده‌باش به مراکز درمانی نیز انجام شده و در صورت لزوم این اقدامات صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار