در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

سینمای کودکان پر هزینه‌ است

سید جواد هاشمی گفت: سینماگران عرصه کودک باید هزینه بیشتری کنند و کودکان را جدی بگیرند؛ زیرا سینمای تخیلی سینمای پر هزینه‌ای است.

سید جواد هاشمی نویسنده و کارگردان سینما تئاتر در خصوص ساخت آثار تخیلی خود و انیمیشن‌های تولیدی گفت: بدون شک بچه‌ها در تخیل خود زندگی می‌کنند و تخیل را دوست دارند. به نظر من سینمای کودک سینمای تخیل است.

وی در مورد علاقه کودکان به آثار انیمیشنی گفت: حتی اگر انیمیشن توانسته باشد در میان کودکان جا باز کند و قرار گیرد به دلیل وجود تخیل در این عرصه است؛ زیرا انیمیشن بر اساس تخیل تولید و ساخته می‌شود.

سید جوادهاشمی هنرمند ایرانی

هاشمی اشاره به نبود تخیل در سینمای کودک کرد و ادامه داد: سینمای غیر تخیلی سینمای شکست خورده است و بچه‌ها از آن استقبال نمی‌کنند.

وی به استقبال کودکان از آثار خود مانند آهوی پیشونی‌ سفید و شهر گربه‌ها اشاره کرد و گفت: سینماگران عرصه کودک باید هزینه بیشتری کنند و کودکان را جدی بگیرند؛ زیرا سینمای تخیلی سینمای پر هزینه‌ای است و باید این اتفاق بیفتد وگرنه کودکان از آن استقبال نمی‌کنند.

سید جواد هاشمی  معلم، بازیگر، کارگردان، نویسنده و مجری ایرانی متولد سال ۱۳۴۴ است که در تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند.

او در بیش از ۳۰ فیلم سینمایی و ۵۰ فیلم تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است و نویسندگی و کارگردانی بسیاری از نمایش‌های تئاتری را به عهده گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۵:۱۳ ۰۹ دی ۱۴۰۱
بچه ها دروغ نمیگن. هیچ وقت. تمام پیامبران هم حرفشان این بود که دروغ بد است.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۵۵ ۰۹ دی ۱۴۰۱
باید قبول کرد که در زمینه فرهنگ سازی و پرکردن اوقات فراغت کودکان آنقدر کم کاری و اشتباهات و کج روی داشتید که کودکان و نوجوانان رو به سوی کانالهای ماهواره ای سوق دادید. فقط در یک مسیر از این کانالهای ماهواره ای بیش از 8 شبکه کودک که برنامه های در ظاهر شاد ولی در اصل ترویج فرهنگ غرب رو دارد وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
تخیل + واقعیت زندگی = رشد بهتر کودک

بله لازمه هزینه کرد ، و مهم تر از آن الگوی نمونه بودن سینما و تئاتر برای کودکان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
سلام سید ،

آقا سید ،
مرشد فیلم اخراجی ها ،

با بازیگران در خارج به بهانه همراهی تیم ملی فوتبال
چه می کردی ؟

همان روز که برگزیده جشنواره فیلم فجر ،
یعنی محسن تنابده با شرت و لنگ لخت در خیابان
می گشت ؟

همان روز که فاطمه گودرزی با آستین کوتاه می گشت ؟

برو ریشت را خضاب کن ،
شاید به بهانه زن بودن به تو رحم کردند ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار