ایجاد بیش از چهار هزار شغل برای مددجویان در استان یزد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: بیش از چهار هزار و ۶۹ شغل برای مددجویان در استان یزد ایجاد شده است.

سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان گفت: ظرفیت خیری، بسیار خوبی در استان یزد وجود دارد، به گونه‌ای که ۱۹۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی در سال گذشته جمع آوری شد.

او افزود: امسال پیشرفت بسیار خوبی در این زمینه حاصل شده و در ۹ ماه گذشته سال جاری، ۱۹۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده است.

رئیس کمیته امداد کشور از سختکوشی به عنوان ویژگی یزدی‌ها یاد کرد و اظهار داشت: سال گذشته پنج هزار و ۷۱ فرصت شغلی با تسهیلات ۱۷۹ میلیارد تومانی در این استان ایجاد شد و امسال هم هفت هزار و ۱۱۰ فرصت شغلی با تسهیلات ۴۰۴ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: از ۴۰۴ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده در استان یزد، تاکنون ۲۸۷ میلیارد تومان جذب و چهار هزار و ۶۹ شغل ایجاد شده است.

بختیاری تصریح کرد: سهم اشتغال کمیته امداد در کشور، ۵۰۰ هزار فرصت با ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد هم در این نشست گفت: قشر متوسط جامعه در حال صدمه دیدن است و باید نگاه ویژه‌ای به این قشر داشت.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: با توجه به اینکه استان یزد از نظر صنعت نساجی جایگاه خوبی دارد، باید صنعت پوشاک را در استان تقویت کنیم تا زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد و مردم استان فراهم شود.

همچنین در این نشست که با حضور استاندار، نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و فرمانده سپاه الغدیر استان برگزار شد، تفاهمنامه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی مددجویان در استان به امضا رسید.

تفاهم نامه این طرح بین استانداری یزد، اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی به امضا رسید تا این واحد‌ها در قالب طرح نهضت ملی مسکن در ۱۱ شهر استان ساخته شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور اعلام کرد که با ساخت این منازل دیگر هیچ مددجویی در استان بدون مسکن نخواهد ماند.

استاندار یزد هم در این زمینه گفت: مهمترین دغدغه جوانان و مددجویان را مسکن تشکیل می‌دهد و با فراهم کردن اعتبار و زیرساخت‌ها این دغدغه را در قالب طرح نهضت ملی مسکن برطرف می‌کنیم.

مهران فاطمی افزود: از خیرین می‌خواهیم در این حوزه وارد گود شوند تا مددجویان در کمترین زمان ممکن خانه دار شوند.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس هم اظهار داشت: یزد شاهد مهاجرت قشر‌های مختلف به این استان است که علاوه بر بروز مشکلات فرهنگی، با افزایش تعداد مددجویان روبرو هستیم.

محمدصالح جوکار ادامه داد: از مجلس انتظار می‌رود همانگونه که سال گذشته حقوق مددجویان را افزایش داد، در بودجه امسال نیز نگاه ویژه‌ای به استان یزد داشته باشد.

گفتنی است ۲۱ هزار و ۵۷۳ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.