دغدغه دانش آموزان استثنایی برای ایاب و ذهاب/مسئولان ورود کنند

هزار و ۴۱۷ دانش‌آموز با نیاز ویژه در ۱۰۰ کد مدرسه استثنایی خراسان جنوبی مشغول به تحصیل بوده که برای تأمین هزینه‌های رفت و آمد و رفع مشکلات موجود نیازمند همکاری مسئولان هستند.

با وجود اینکه تنها ۵۰ درصد هزینه سرویس دانش آموزان با نیاز‌های ویژه توسط خانواده آن‌ها پرداخت می‌شود و آموزش و پرورش نیز هر ساله مبلغی را واریز می‌کند، اما بعضاً آن‌ها در تأمین همین مقدار هم مشکل دارند.

با توجه به سنگینی هزینه سرویس مدارس، یکی از مشکلات جدی خانواده دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در خراسان جنوبی پرداخت هزینه سرویس آنان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: سازمان استثنایی هرسال کمک سرانه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی را واریز می‌کند در صورتی که متولی امر پرداخت سرویس مدارس نیست.

ماندگار با بیان اینکه امسال هم همانند هر سال مقداری از هزینه سرویس مدارس از طرف سازمان پرداخت می‌شود، گفت: هزینه‌های ایاب و ذهاب در سال جاری نسبت به سال گذشته چهار و نیم برابر شده، اما بودجه سازمان چهار برابر افزایش پیدا نکرده است به همین دلیل واریز سازمان نسبت به سال‌های قبل کمتر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در قانون جامع حمایت از معلولان سرویس رایگان عمومی حق معلولان است، گفت: سازمان استثنایی هم منتظر است تا از این قانون برای دانش آموزان استثنایی هم استفاده شود و حمل و نقل مناسب سازی شده در اختیار این دانش آموزان قرار گیرد.

ماندگار به همکاری شهرداری و شورا‌های شهر شیراز، مشهد و تهران با سازمان استثنایی در رابطه با در اختیار قرار دادن سرویس‌های رایگان و یا با هزینه‌های کمتر به دانش آموزان این شهر‌ها اشاره کرد و افزود: در خراسان جنوبی هم نیازمند این هستیم تا شهرداری و شورای شهر در این زمینه وارد کار شوند و بهزیستی هم بر ایاب و ذهاب این دانش آموزان مدیریت داشته باشد.

به گفته وی در صورتی که مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی و هزینه‌های این مورد برطرف نشود با مشکلات عمده‌ای مواجه می‌شویم که ترک تحصیل این دانش آموزان یکی از این موارد می‌باشد.

رئیس سازمان اتوبوس رانی شهرداری بیرجند گفت: یک سرویس از طرف اتوبوس رانی در اختیار سازمان استثنایی خراسان جنوبی قرار گرفته و در جلسه شورای آموزش و پرورش مصوب شد تا شهرداری یک سرویس در اختیار این سازمان قرار دهد.

حسینی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل شهری در بیرجند با کمبود اتوبوس و راننده مواجه هستیم، افزود: شرکت اتوبوسرانی در سال جاری سه فراخوان برای جذب راننده پایه یک داده است، اما همچنان با کمبود راننده در این زمینه مواجه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.