رشد ۳۲ درصدی صادرات از مرز‌های سیستان وبلوچستان

صادرات از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان سیستان وبلوچستان به خارج کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۲ درصدی در ارزش و ۷۸ درصدی در وزن را نشان می‌دهد.

شجاعی  مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۱۶۵ تن کالا به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار امسال از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به خارج کشور صادر شد.

مجتبی شجاعی افزود: در این مدت میزان صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳۱ درصد در ارزش و ۷۸ درصد در وزن افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین میزان صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۳ درصد در ارزش افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان را در این مدت سیمان، کلینکر، سنگ تراورتن، کک زغال، زغال سنگ حرارتی، خرما، گاز، تره بار، سم کشاورزی و محصولات کشاورزی عنوان کرد.

وی افزود: این کالا‌ها به کشور‌های پاکستان، افغانستان، هند، عراق، کویت، امارات، ترکمنستان، ازبکستان و اندونزی صادر شده است.

شجاعی عمده اقلام خروجی از سیستان و بلوچستان را شامل گاز، قیر، سیمان، کاشی و سرامیک، آهن و فولاد، مواد غذایی مجاز و تره بار ذکر کرد و گفت: میزان واردات کالا به استان در این مدت اعم از گمرکات و بازارچه‌های مرزی ۴۰درصد افزایش در ارزش و ۲۶ درصد کاهش در وزن را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: میزان واردات به گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت ۱۷.۴۶ درصد در ارزش افزایش و به میزان ۲۶ درصد در وزن کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: واردات از بازارچه‌های مرزی در استان نسبت به مدت مشابه در سال قبل به میزان ۲۲ درصد کاهش در ارزش و ۲۸ درصد کاهش در وزن را نشان می‌دهد.

وی عمده اقلام وارداتی به سیستان و بلوچستان را شامل گندم، برنج، ذرت دامی، جو دامی، انبه، موز، کنجد، سیب زمینی، دام زنده، پارچه، چای، لوازم یدکی خودرو سوار، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین، دستگاه‌های خنک کننده، ادویه، ماهی و برخی اقلام مجاز دیگر ذکر کرد و گفت: این کالا‌ها بیشتر از کشور‌های روسیه، پاکستان، فرانسه، آلمان، هند، برزیل، امارات متحده عربی، چین، تایلند و افغانستان وارد استان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار