افزایش شمار تلفات کولاک شدید در آمریکا به ۴۸ نفر

با جان باختن ۲۷ نفر بر اثر سرمای شدید در غرب نیویورک، شمار تلفات بارش برف و کولاک شدید در این کشور به ۴۸ نفر افزایش یافت.

خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرد با جان باختن ۲۷ نفر بر اثر سرمای شدید در غرب نیویورک، شمار تلفات بارش برف و کولاک شدید در این کشور به ۴۸ نفر افزایش یافته است.

یخبندان، کولاک و طوفان زمستانی در روز‌های گذشته در آمریکا موجب شده تا به گزارش بلومبرگ، تولید گاز طبیعی در این کشور در یک دهه گذشته به کمترین میزان خود برسد. در همین حال به دلیل کاهش شدید دمای هوا تقاضای داخلی برای گاز طبیعی به بالاترین میزان خود نسبت به سه سال گذشته در آمریکا رسیده است.

طوفان شدید قطبی موجب اعلام شرایط فوق العاده و اضطراری در بخش‌های گسترده‌ای از آمریکا شده است. طوفان زمستانی موجب لغو اجباری بیش از دو هزار پرواز شده است و کارشناسان هواشناسی می‌گویند، این بمب طوفان زمستانی می‌تواند موجب سردترین کریسمس در چند دهه اخیر در آمریکا شود. دمای هوا ممکن است به منفی ۴۵ درصد سانتیگراد کاهش یابد.

سرما و یخبندان بویژه برای افراد بی خانمان خطرناک است. در کانزاس سیتی، ایالت میسوری، سرپناه‌های اضطراری برای کسانی که به گرما و غذا نیازمند باشند راه اندازی می‌شود، اما سازمان دهندگان می‌گویند ظرفیت پذیرش شان محدود است.

حتی در فلوریدا که ایالت آفتاب گرم در آمریکا خوانده می‌شود نیز دمای هوایی بسیار پایین‌تر از دمای یخبندان را تجربه خواهد کرد. در نیویورک کولاک شدید چندین روز ادامه خواهد داشت. به مردم در مناطق مختلف آمریکا توصیه شده است که یا زودتر از موعد مسافرت کنند یا اینکه کریسمس را در خانه بمانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۴:۳۲ ۰۶ دی ۱۴۰۱
چوب خدا صدا نداره وقتی هم که بزنه دوا نداره. اینم از بی لیاقتی مسئولین امریکا. امریکایی ها عرضه جمع کردن مملکت خودشونو ندارن ولی میخوان دنیا رو اداره کنن. چخه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
امریکا رو ول کنید

ایران‌که وطن ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۵ دی ۱۴۰۱
ماچکاربه آمریکاداریم بجای این خبرازگرانی هابگین چراسکوت کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
اگر ایران بود میشد بی لیاقتی و سوء مدیریت مسولان و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۵ دی ۱۴۰۱
چرا پس کسی بیرون نمیاد جنبش مردمی راه بندازه، بگه کار خودشون؟
آخرین اخبار