مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام:

یک هزار و ۳۴۶ پرونده جانبازی در ایلام ثبت درصد شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت: از مجموع ۲ هزار و ۱۴۲ پرونده ایثارگران فاقد مدارک بالینی، تا کنون یک هزار و ۳۴۶ پرونده جانبازی در این استان تعیین و ثبت درصد شدند.

جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت: یک هزار و ۳۴۶ پرونده جانبازی در این استان تعیین و ثبت درصد شدند.

وی ادامه داد: این تعداد از مجموع ۲ هزار و ۱۴۲ پرونده ایثارگران فاقد مدارک بالینی بوده که تاکنون این تعداد ثبت درصد شده است.

وی با ذکر اینکه ۵۵۲ پرونده نیز در نوبت کمیسیون برای تعیین درصد است، بیان کرد: این اقدام در راستای تبصره بند الف ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه انجام که در قالب آن بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که صورت سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند، اما مجروحیت آن‌ها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام کننده (نیرو‌های مسلح) احراز می‌گردد را به عنوان جانباز تلقی کرده و درصد آن‌ها تعیین شود.

وی همچنین به پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان اشاره کرد و افزود: از مجموع چهار هزار و ۲۰۰ نفری که در کشور مشمول این پاداش بوده ۲۰۶ نفر مربوط به استان ایلام است که برابر تبصره ماده ۳۸ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران تایید شده اند.

به گفته اسدی، در مرحله بعد این پاداش برای جانبازان و آزادگان متوفی تعلق خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.