سانسور روایت‌های ضد اوکراینی در توییتر

اسناد نشان می‌دهند که توییتر تحت فشار پنتاگون، سیا، اف‌‎بی‌آی و دیگر آژآنس‌های اطلاعاتی آمریکا «روایت‌های ضد اوکراینی» را سانسور می‌کند.

آخرین اسناد فاش شده توییتر نشان می‌دهد که جاسوسان آمریکا توییتر را تحت فشار قرار دادند تا «روایت‌های ضد اوکراینی» را سانسور کند.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، بر اساس این اسناد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، سازمان جاسوسی این کشور (سیا) و دیگر سازمان‌های اطلاعاتی و مجری قانون در ایالات متحده با درخواست‌های خود که به طور فزاینده‌ای «تهاجمی‌تر» می‌شوند، عملاً توییتر را برای دخالت و سانسور روایت‌هایی درباره جنگ اوکراین که که مخالف روایت مورد تأیید واشنگتن است، سوق می‌دهند.

«مت طیبی» روزنامه‌نگار در برنامه شب کریسمس نوشت: «این اسناد نشان می‌دهد که اف‌‎بی‌آی به عنوان دربان یک برنامه گسترده نظارت و سانسور رسانه‌های اجتماعی است که آژانس‌های سراسر دولت فدرال آمریکا، از وزارت امور خارجه گرفته تا پنتاگون و سیا را در بر می‌گیرد.»

راشاتودی نوشت که فایل‌ها و اسناد توییتر به لطف «ایلان ماسک» مالک این شرکت منتشر شده است.

این در حالی است که پیش از این نیز اسناد نشان می‌دهند توییتر برای چندین سال برای جاسوسی از کاربران خود با پلیس فدرال آمریکا و دیگر آژانس‌های اطلاعاتی آمریکایی همکاری داشته است.

همچنین «سون گیگلد» وزیر امور خارجه در دولت آلمان روز پنجشنبه گذشته گفت: «توئیتر باید به سایر شرکت‌های فناوری ملحق شود تا مستقیماً توسط کمیسیون اروپا نظارت قرار بگیرد. این مقام گفت که رفتار بدون برنامه این شرکت، تهدیدی برای آزادی بیان است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار