انتقاد استاندار اصفهان از مصرف بی رویه گاز

مرتضوی گفت: معنایی ندارد عده‌ای از هموطنان از سرما بلرزند و عده‌ای دیگر در مصرف انرژی بی توجهی کنند؛ مدیریت مصرف انرژی با همراهی و همکاری همگانی ممکن می‌شود.

استاندار اصفهان در نشست ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان که به منظور بررسی مدیریت مصرف گاز در استان برگزار شد اظهار کرد: مدیریت مصرف انرژی بایستی فرهنگ سازی و برای اجرای آن بخش‌های مختلف خانگی، خدماتی، ادارات و صنایع بسیج شوند.

سیدرضا مرتضوی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی گفت: لازم است مشترکانی که انرژی را بی رویه مصرف می‌کنند شناسایی شوند و قاطعانه با آن‌ها برخورد شود.

او در خصوص مصرف انرژی در صنایع استان، هم گفت: نمی‌خواهیم شریان‌های اصلی صنعت آسیب ببیند از این رو می‌طلبد صنایع نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوانیم در سطح ملی از تأمین نیاز انرژی صنایع دفاع کنیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: صنایعی که قصد تعمیر دارند این فصل را برای عملیات تعمیرات خود انتخاب کنند؛ صنایع پر مصرف هم برنامه ریزی و چشم انداز کوتاه و بلند مدت خود برای مدیریت مصرف را به مدیریت بحران استانداری ارائه کنند تا در سال آینده با برنامه‌ای مشخص تصمیم گیری کنیم.

مرتضوی گفت: در بخش خدمات نیز رستوران ها، آموزشگاه ها، تالارها، هتل‌ها و ... مورد رصد قرار بگیرند و گزارش پیگیری این اماکن در جلسات بعدی ارائه شود.

او درباره مدیریت مصرف انرژی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی، هم گفت: مدیریت مصرف از مدیر مجموعه آغاز شود؛ فرمانداران نیز جلساتی را در شهرستان‌های خود داشته باشند و از ظرفیت شهرستان برای پیگیری مصوبات ستاد استفاده کنند.

استاندار اظهارکرد: بهبود بازدهی صنایع، نیروگاه‌ها و سایر مجموعه‌هایی که از گاز استفاده می‌کنند باید در اولویت برنامه‌های استان در چشم انداز بلند مدت قرار بگیرد.

مرتضوی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در مدیریت مصرف انرژی، ادامه داد: صداوسیمای مرکز اصفهان همانند گذشته، اما با جدیت بیشتر در ساعات پربیننده با انتشار برنامه‌های موثر و جذاب مردم را به مدیریت مصرف انرژی دعوت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.