کمک ۳۰ میلیاردی حامیان به فرزندان معنوی در استان قزوین

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان قزوین گفت: در هشت ماهه امسال حامیان بیش از ۳۰ میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی به فرزندان معنوی خود اهداء کردند.

علی قهرمانی رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان بیان کرد: یکی از طرح‌های کمیته امداد که در میان مردم استقبال بالایی دارد، طرح اکرام ایتام و محسنین است که بر این اساس حامیان یک یا چند فرزند تحت حمایت خود می‌گیرند.

وی ادامه داد: نوع کمک، زمان کمک و میزان کمک  براساس نیّت و شرایط حامیان بوده و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این میان تنها نقش حلقه اتصال را دارد چراکه دست گرم حامیان را به فرزندان یتیم و محسنین می‌رساند.

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در مجموع طرح اکرام ایتام و اکرام محسنین هفت هزار و ۷۰۵ فرزند تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که ۳۰ هزار و ۵۳۰ حامی طی هشت ماهه سال جاری بیش از ۳۰ میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان به آن‌ها کمک نقدی و غیر نقدی داشته اند.

وی افزود: از این میزان کمک بیش از ۹ میلیارد و ۹۶۳ میلیون تومان نقدی و بیش از ۲۰ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی حامیان به فرزندان تحت حمایتشان بوده است که سرانه ماهانه فرزندان به طور متوسط بیش از ۴۸۹ هزار تومان و سرانه ماهانه حامیان به طور متوسط بیش از ۱۲۳ هزار تومان بوده است.

قهرمانی عنوان کرد: طی این مدت بیش از ۱۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان کمک حامیان به یک هزار و ۲۷۵ فرزند یتیم که بیش از هشت میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان آن نقدی بوده است، جمع آوری شده البته حامیان کمک‌های نقدی را به طور مستقیم به شماره حساب فرزندان تحت حمایتشان واریز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت بیش از ۱۶ میلیارد و ۹۳۳ میلیون تومان از سوی حامیان به ۶ هزار و ۴۳۰ فرزند محسنین تحت حمایت اهداء شده که از این رقم بیش از ۱۱ میلیارد و ۶۰۶ میلیون تومان نقدی بوده که به شماره حساب فرزندان تحت حمایت به طور مستقیم واریز شده است.

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: طی هشت ماهه سال جاری بالاترین رشد کمک‌های حامیان در آبگرم، بوئین زهرا و طارم سفلی به ترتیب ۴۹،۳۸ و ۳۷ درصد بوده است که در آبگرم یک هزار و ۲۷۵ حامی از ۵۸۶ فرزند معنوی، در بوئین زهرا یک هزار و ۷۳۳ حامی از ۳۹۲ فرزند معنوی و در طارم سفلی یک هزار و هشت حامی از ۲۲۸ فرزند معنوی حمایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم نیکوکار با هر مبلغی می‌توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کنند و افزایش و یا کاهش کمک‌ها در دفعات مختلف کمک، اختیاری است چراکه مبنای این طرح نیّت و انگیزه معنوی و الهی افراد است.

قهرمانی یادآوردشد: مردم نیکوکار می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد امام (ره)، شماره تماس ۰۲۸۳۳۳۷۹۵۰۰ و یا از طریق سایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.