وزیر دفاع ترکیه از احتمال دیدار با همتایان روس و سوری خود خبر داد

وزیر دفاع ترکیه نسبت به مساله نشست احتمالی میان وزرای دفاع ترکیه، سوریه و روسیه که توسط اردوغان اعلام شد، واکنش نشان داد.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نسبت به مساله نشست احتمالی میان وزرای دفاع ترکیه، سوریه و روسیه که توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام شد، واکنش نشان داد.

به گزارش روسیا الیوم، او در این خصوص گفت: هر آنچه باید انجام شود، براساس اقدامات در همه سطوح برای حفظ حقوق و منافع کشورمان انجام می‌شود و در این راستا نیز ارتباطاتی وجود دارد.

او افزود: اطلاعات در این مساله که چه زمان و کجا انجام شود، ضروری است، ما دیدار‌ها و گفتگو را نادیده نمی‌گیریم و از گفتگو استقبال می‌کنیم، گفتگو ادامه دارد و گا‌ها به دیدار بین وزرا می‌رسد و گا‌ها دیدار میان واحد‌های اطلاعاتی صورت می‌گیرد و گا‌ها نیز به شیوه‌ای دیگر رخ می‌دهد.

وزیر دفاع ترکیه تصریح کرد که ما مصم هستیم که میدان و میز را با موثر‌ترین روش تحت رهبری رئیسمان کنترل کنیم.

آکار درباره اینکه آیا هنوز احتمال عملیات نظامی علیه اهداف تروریستی در شمال سوریه وجود دارد گفت که اقدامات میدانی مطرح است و بدون توقف ادامه دارد.

پیش از این «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز بر ادعای پایبندی خود به مبارزه با تروریسم و جلوگیری از رسیدن آن‌ها به ترکیه تاکید کرد. یک منبع رسمی در این کشور به خبرگزاری الجزیره تاکید کرد آنکارا به واشنگتن و مسکو آخرین مهلت را برای خارج کردن نیرو‌های دموکراتیک از منبج و تل رفعت و عین العرب به منظور جلوگیری از عملیات نظامی زمینی، داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار