۶ طرح سرمایه گذاری درکهنوج از خان هفتم گذشتند

در کمیته تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان کهنوج مشکلات ۶ طرح سرمایه گذاری در کهنوج رفع شد.

 مسلم مروجی فرد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: برای رسیدن به اهداف این دولت مردمی باید همه دستگاه‌های اجرایی در جنوب کرمان برای افزایش تولید داخل و اشتغال، تلاش خود را مضاعف کنند.

او بیان داشت: اداره کل صمت جنوب کرمان برای رسیدن به این اهداف مهم، جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب استان را با ریاست استاندار کرمان و مستقل از مرکز استان برگزار می‌کند تا ضمن رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و خدماتی، تسهیل در روند تولید و اشتغال زایی بیشتر در این منطقه را فراهم کند.

او با اشاره به جذب سرمایه گذاران زیادی برای شهرستان کهنوج بیان کرد: در شهرستان کهنوج در حوزه صنعت ۲۲ جواز واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۹ هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۵۹۴ نفر و ۳۵ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۶۸۰ میلیارد ریال و ۶۸۹ نفر اشتغال زایی به همت اداره کل صمت صادر شده است.

او افزود: در حوزه معدن در شهرستان کهنوج، ۷ پروانه بهره برداری معدن و ۲۲ پروانه اکتشاف صادر شده است. همچنین در این منطقه ۶ گواهی کشف صادر شده و ۶ مجوز صنایع معدنی و یک پروانه بهره برداری صنایع معدنی صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به کارخانه تیتانیوم کهنوج، گفت: این کارخانه می‌توانست از سال‌ها قبل به محرومیت زدایی و اشتغال منطقه کمک شایانی کند اما به دلیل مشکلاتی راکد مانده بود و خوشبختانه هم اکنون با تلاش‌های انجام شده و با رفع مشکلات گذشته، اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نیمه اول سال ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد.

او واگذاری زمین، نبود مشوق و فقدان زیرساخت‌ها برای سرمایه گذاری را از بزرگ‌ترین مشکلات سد راه سرمایه گذاری و احداث کارخانه در این شهرستان عنوان کرد .

مروجی  گفت: روند واگذاری زمین اگر زمان بر شود، با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی، آن طرح با گذشت زمان توجیه اقتصادی نخواهد داشت.
او تصریح کرد: این اداره کل با حذف بسیاری از امور غیر ضروری، در کمتر از یک روز مجوز کارخانه صنعتی را صادر می‌کند.

  شعبانی، فرماندار شهرستان کهنوج ضمن قدردانی از پیگیری‌ها و دغدغه‌های مدیرکل صمت جنوب کرمان گفت: شهرستان کهنوج می‌تواند به قطب صنعتی و معدنی منطقه تبدیل شود.

فرماندار کهنوج ذخایر معدنی شهرستان کهنوج را نعمت الهی برشمرد و بیان کرد: مدیران اجرایی باید از این نعمت‌های خدادادی برای رفع محرومیت منطقه استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.