قیمت بالای اتومبیل آمریکایی هارا از خرید خودرو منصرف می‌کند

بر اساس گزارشی قیمت بالای خودرو خریداران آمریکایی را منصرف کرده و میزان فروش خودرو‌های جدید کاهش یافته است.

گزارشی از مشاوران صنعت خودروسازی نشان می‌دهد که انتظار می‌رود کل فروش خرده‌فروشی خودرو‌های جدید در ایالات متحده در ماه دسامبر کاهش پیدا کند، زیرا قیمت‌های بالای خودرو و افزایش هزینه‌های استقراض، مصرف‌کنندگان را مجبور به کاهش هزینه‌ها کرده است.

توماس کینگ، رئیس بخش تجزیه و تحلیل داده‌ها در شرکت آماری J.D. Power می‌گوید: قیمت‌های بالا، همراه با افزایش مکرر نرخ بهره، باعث تورم در میزان پرداخت ماهانه وام‌ها شده است.

بر اساس این گزارش، متوسط پرداخت ماهانه برای وام خرید خودروی جدید در دسامبر ۷۱۸ دلار بود که ۴۷ دلار بیشتر از سال گذشته شده است.

پیش بینی می‌شود خرده فروشی خودرو‌های جدید در این ماه به بیش از ۱.۰۴ میلیون دستگاه برسد که ۲.۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، مجموع فروش خودرو‌های جدید در ماه دسامبر، شامل معاملات خرده‌فروشی و غیر خرده‌فروشی، احتمالاً بیش از ۱.۲۵ میلیون دستگاه خواهد بود که ۵.۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد خواهد داشت.

تحلیلگران این گزارش انتظار دارند با بهبود سطح موجودی، میزان خرده فروشی در آمریکا در سال آینده افزایش یابد. کینگ گفت:  با وجود احتمال رکود اقتصادی، تقاضای مصرف‌کننده در دو سال گذشته سطح موجودی انبار را نسبتاً پایین نگه می‌دارد.

پیش‌بینی می‌شود که فروش خودرو در سطح جهان در سال جاری به ۸۰.۷ میلیون دستگاه برسد که یک درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۱ است. تحلیلگران پیش بینی می‌کنند حتی با این وجود که بازار جهانی چشم انداز رکود اقتصادی را در مقابل خود می‌بیند، اما فروش جهانی با رشد ۶ درصدی در سال ۲۰۲۳ به ۸۵.۷ میلیون دستگاه خواهد رسید.

یکی دیگر از تحلیگران می‌گوید: انتظار داریم سال ۲۰۲۳ سطح بالایی از خطرپذیری و عدم اطمینان رخ دهد، زیرا چندین بازار در جهان ممکن است با رکود اقتصادی مواجه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۴ دی ۱۴۰۱
خدا رو شکر. یه همدرد پیدا کردیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۳ دی ۱۴۰۱
چه اصراریب دارید بگید اونجا هم مثل ایان هست بابا .بیخیال بشوید لطفا
مردم بدبین میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۳ دی ۱۴۰۱
این کار شیوه نخ نما شده ایناست،هر وقت اینجا اعتصاب میشه نشون میدن اونجا هم اعتصاب هر وقت تورم داریم اونجا هم تورم ، هر وقت صحبت از آتش سوزی ساختمون اونجا هم آتش سوزیه، کاش یه بار هم نشون بدن هر وقت اونجا شادی ه اینجا چیه