امام جمعه مهاباد:

مسوولان برای حل مشکلات جامعه همت ویژه داشته باشند

امام جمعه مهاباد با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی ازجمله بیکاری و گرانی گفت: مسوولان برای حل این مشکلات آستین بالا زده و همت ویژه داشته باشند.

ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان افزود: انتخاب مدیرانی توانمند که در بطن جامعه بوده و از وضعیت مردم آگاهی داشته باشند، می‌تواند برای حل مشکلات کوثر باشد.

وی اضافه کرد: هم اکنون مردم با مشکلات زیادی از جمله گرانی و افزایش بی رویه قیمت ها، بیکاری، مشکلات مسکن و افزایش طلاق و کاهش ازدواج دست به گریبان هستند و مسوولان باید این مشکلات را درک کنند و برای آن‌ها راه حل مناسب پیدا کرده و چاره اندیشی کنند.

امام جمعه مهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوم دی‌ماه روز ملی ثبت احوال نیز گفت: کارکنان این سازمان تلاش‌های زیادی برای ثبت وقایع حیاتی مردم از جمله ولادت و وفات و ازدواج و طلاق انجام می‌دهند.

ماموستا امامی در خصوص روز پتروشیمی هم اظهار کرد: راه اندازی مجتمع‌های پتروشیمی در این منطقه باعث رشد و شکوفایی اقتصادی می‌شود و لازم است این مجتمع‌ها از نیرو‌های متخصص و تحصیل‌کرده بومی در جهت کاهش نرخ بیکاری استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه دین اسلام به تسهیل در امر ازدواج و نیکی به پدر و مادر گفت: دین اسلام جوانان را به ازدواج امر کرده تا بی اخلاقی و ناهنجاری در جامعه کاهش پیدا کند و فرزندان پس از تشکیل خانواده جدید با احترام با پدر و مادر خود رفتار کنند.

سرپرست فرمانداری مهاباد هم که سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد بود، افزود: مسوولان برای حل مشکلات و آسیب‌های موجود نیاز به همراهی و همگامی مردم برای اجرای موفق سیاست‌های خود دارند.

حسن عباسی در ادامه گزارشی کوتاه از یک هفته فعالیت‌های خود از زمانی که به این پست منصوب شده است ارایه کرد.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.