ترامپ در حادثه حمله به کنگره مقصر شناخته شد

کمیته حقیقت یاب ششم ژانویه کنگره آمریکا پس از ۱۸ ماه تحقیقات، در گزارشی اعلام کرد که دونالد ترامپ مقصر اصلی حمله به ساختمان اصلی کنگره است.

کمیته تحقیقات کنگره آمریکا پس از بررسی‌های نزدیک به یک سال و نیم در گزارش نهایی خود اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا متهم به طراحی "یک نقشه چند لایه برای ابطال نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰" است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این گزارش اسناد و مدارکی ارائه شده و پیشنهاد شده است تا کنگره آمریکا محرومیت ترامپ از تمامی مناصب دولتی و مدیریتی را در دستور کار خود قرار دهد.

کمیته تحقیقات کنگره سه اتهام دیگر ترامپ مبنی بر اتهام تحریک به شورش، دسیسه چینی برای فریب دادن آمریکایی‌ها و ایجاد اخلال در روند کار کنگره را به دادگستری آمریکا ارجاع داد.

لیز چنی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و معاون این کمیته در این گزارش نوشته است: نهاد‌های قدرت در آمریکا تنها تا زمانی قدرتمند هستند که صاحبان قدرت به قانون اساسی وفادار باشند. بخشی از تراژدی ششم ژانویه، رفتار کسانی است که می‌دانند وقایع آن روز عمیقاً اشتباه بوده، اما با این وجود تلاش کردند که آن را کم‌اهمیت جلوه داده، به حاشیه رانده و از مسببانش حمایت کنند.

ترامپ صبح روز ۶ ژانویه در نزدیکی کاخ سفید یک سخنرانی آتشین در جمع حامیان خود ایراد کرد و علناً معاون خود، مایک پنس را به دلیل همراهی نکردن با طرح خود برای رد آرای دموکرات جو بایدن مورد انتقاد قرار داد.

رئیس‌جمهور سابق پس از آن ساعت‌ها منتظر ماند تا بیانیه‌ای علنی ارائه کند، زیرا هزاران نفر از هواداران خشمگینش به ساختمان کنگره و به پلیس حمله کردند و پنس را تهدید به قتل کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۲ دی ۱۴۰۱
جالبه ، کاش عدالت در کشور ما هم انقدر قدرت داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۰۳ دی ۱۴۰۱
والا طرف قتل کرده یا محاربه اعدامش میکنن همه هشتگ نه به اعدام میزنن بعد شما میگی عدالت نیست تو کشورمون؟
طرف تو کشورمون دزدی میکنه مییرنش زندان
دومم اینکه امریکا حالا یک نفر رو محکوم کرده قرار نیست با عدالت شده باشه اگر راست میگه بره اون پلیسایی که با زانو شیاه پوست ها رو یا همین سفید پوست ها رو خفه میکنه مجازاتشون کنه در غیر اینصورت امریکا مهد عدالت نیست
آخرین اخبار