آمریکا به اوکراین پاتریوت می‌دهد

بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا اولین سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت در قالب بسته جدید کمک نظامی به اوکراین تحویل داده می‌شود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، امروز چهارشنبه گفت که واشنگتن به بسته جدید کمک نظامی به اوکراین به ارزش ۱.۸۵ میلیارد دلار مجوز داده است و خاطرنشان کرد که این کمک‌ها شامل تحویل اولین سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت می‌شود.

بلینکن گفت: «یک میلیارد از این بسته قابلیت‌های دفاع هوایی و حمله دقیق و همچنین مهمات اضافی و تجهیزات حیاتی برای دفاع از خود در میدان جنگ را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد». وی افزود: «وزارت دفاع همچنین امروز ۸۵۰ میلیون دلار کمک امنیتی اضافی برای اوکراین تحت ابتکار کمک امنیتی اعلام کرده است».

این تصمیم به طور رسمی توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بعداً در روز و هنگام ملاقات با همتای اوکراینی خود ولودیمیر زلنسکی، که برای اولین سفر خارجی خود پس از حمله روسیه به کشورش به آمریکا رفت، اعلام خواهد شد.

شبکه خبری سی بی اس امروز چهارشنبه گزارش داد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دقایقی قبل وارد آمریکا شد و در حال حاضر در پایگاه مشترک اندروز در ایالت مریلند حضور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار