تشدید نظارت بر واحد‌های صنفی با اجرای طرح نظارتی شب یلدا

معاون بازرسی ونظارت صنعت، معدن و تجارت قم گفت: مطابق هر سال طرح نظارتی ویژه شب یلدا اجرا شد و امسال نیز از ۲۱ آذرماه هم زمان با سراسر کشور شاهد اجرای طرح نظارت بر بازار شب یلدا هستیم.

معاون بازرسی ونظارت صنعت، معدن و تجارت قم گفت:مطابق هر سال طرح نظارتی ویژه شب یلدا اجرا شد و امسال نیز از ۲۱ آذرماه هم زمان با سراسر کشور شاهد اجرای طرح نظارت بر بازار شب یلدا به صورت مشترک توسط ادارات جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف هستیم.

سیاوش فولادی وندا افزود: در این طرح همه روزه بازرسان مربوطه در قالب گشت مشترک از واحد‌های صنفی بازرسی کرده و در صورت مشاهده تخلف با واحد صنفی برخورد می‌نمایند.

او ادامه داد: از شهروندان گرامی درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده تخلفاتی از قبیل گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب و دیگر موارد، موضوع را با تلفن ۱۲۴ مرکز پاسخگویی وزارت صمت گزارش نمایند.

گفتنی است در آستانه شب یلدا و متعاقب آن افزایش تقاضا برای خرید کالا‌های مرسوم و پر مصرف، موجب می‌شود این ایام به لحاظ مباحث نظارتی از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

به همین دلیل شاهد اجرای طرح‌های نظارتی وافزایش گشت‌های بازرسی از واحد‌های صنفی به‌ویژه واحد‌های عرضه کننده کالا‌هایی از قبیل خشکبار، آجیل، میوه و تره بار و شیرینی هستیم، در همین رابطه فعالیت بازرسان تشدید شده و به‌صورت مداوم گروه‌های کالایی پر مصرف مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

همچنین تمامی واحد‌های صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ نامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت و عدم صدور صورتحساب و ... را به شماره تماس‌های یاد شده گزارش کنند.

درحال حاضر در مجموع تعداد ۴۲ هزار و ۵۶ واحد صنفی مجوزدار در استان قم موجود است که ۲۵ هزار و ۳۸ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۷ هزار و ۱۸ مورد آن واحد تولیدی و فنی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار