راه اندازی سامانه نرم‌افزاری نامگذاری معابر و اماکن عمومی به زودی در یزد

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت:سامانه نرم‌افزاری برای نظام‌بخشی به فرآیند نامگذاری معابر و اماکن عمومی در شهر یزد راه اندازی می‌شود.

تجملیان رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها شورای اسلامی شهر یزد در جلسه کمیسیون شورا گفت: سامانه نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهری با محوریت سازمان فاوا و کمیته نامگذاری شهرداری به منظور تحقق برنامه‌های شورای اسلامی شهر در حوزه افزایش خدمات الکترونیک  تهیه و راه اندازی می شود.

او افزود: سامانه نامگذاری معابر و اماکن عمومی، با هدف دقت بیشتر، نظام‌مند کردن و تسهیل در فرآیند نام‌گذاری معابر و اماکن عمومی شهری یزد تهیه شده است.

تجملیان با اشاره به سرعت گرفتن فرآیند نام گذاری معابر و اماکن عمومی با استفاده از قابلیت‌های این سامانه گفت: در سامانه نام گذاری معابر با توجه به ثبت درخواست و پیشنهاد‌ها توسط اشخاص حقیقی (شهروندان) یا اشخاص حقوقی (نهاد‌ها و سازمان ها)، در زمان مقتضی درخواست یا پیشنهاد بررسی و بعد از تصمیم‌سازی در کمیته نامگذاری، جهت تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر یزد ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها افزود: وجود معابر با نام‌های یکسان یا بسیار مشابه، معابر بدون نام، نبود نظام مناسب جهت بایگانی سوابق تغییرات در اسامی معابر، و عدم مدیریت یکپارچه و هماهنگ بین سازمان‌های تصمیم گیرنده، ان‌شاءالله با راه‌اندازی کامل و بهره‌برداری مناسب از این سامانه نامگذاری حل خواهد شد.

تجملیان در خصوص برخی دیگر از کارکرد‌های سامانه مذکور گفت: سامانه نامگذاری معابر و اماکن عمومی، دارای امکان تشخیص نام‌های تکراری، بانک اطلاعاتی رزرو نام‌های پیشنهادی، اتصال به سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI)، ثبت اطلاعات توصیفی و تکمیلی معابر، جستجوی پیشرفته و تولید انواع و اقسام گزارش‌های ساده و پیچیده از اسامی معابر و اماکن، دسته‌بندی موضوعی اسامی معابر، و اخذ درخواست و پیشنهاد از شهروندان بوده و کلیه سوابق و مستندات مربوط به نامگذاری شامل ضمائم درخواست و مصوبه‌ها در آرشیو سوابق نامگذاری ذخیره خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها ادامه داد: در حال حاضر نسخه اولیه این سامانه توسط سازمان فاوا نصب و راه‌اندازی شده و قرار است پس از اعمال پاره‌ای از اصلاحات و تمهیدات فنی لازم، ان‌شاءالله در سوم بهمن ماه سال جاری رسماً مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

تجملیان درخصوص غیر ضروری بودن حضور شهروندان در شهرداری برای درخواست نامگذاری گفت: ان‌شاءالله پس از شروع به بهره‌برداری از این سامانه، دیگر نیازی به حضور شهروندان در شهرداری یا سازمان‌های وابسته برای درخواست یا پیشنهاد نامگذاری نخواهد بود و از طریق سامانه اینترنتی به نشانی namgozari.yazd.ir یزدی‌های عزیز می‌توانند با کمیته نامگذاری تعامل داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار