کرملین: تعیین سقف قیمتی فرایند‌های بازار نفت و گاز را به هم می‌ریزد

سخنگوی کرملین تاکید کرد تلاش‌های غرب در تعیین سقف قیمتی برای گاز روسیه به سازوکار‌های بازار آسیب می‌زند.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت تلاش‌های غرب در تعیین سقف قیمتی برای گاز روسیه به سازوکار‌های بازار آسیب می‌زند و تعدی به روند بازار است.

به گزارش خبرگزاری تاس، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت: این نقض فرایند قیمت گذاری در بازار و تجاوز به روند بازار است و هیچ اشاره به تعیین سقف را نمی‌توان پذیرفت.

او  افزود: سنجش کامل مزایا و معایب پاسخ روسیه به تحریم‌های جدید گاز به زمان نیاز دارد. مطمئناً، زمان لازم است تا به طور کامل تمام جوانب مثبت و منفی در هنگام بررسی راه حل‌ها سنجیده شود. شما می‌دانید که موضوع سقف نفت کمی طولانی شده است. با این وجود، این (پاسخ مسکو به تعیین سقف قیمت) منتشر خواهد شد. در مورد گاز نیز همینطور خواهد بود. این روند به زمان نیاز دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان چنین تحریم‌هایی را غیرقابل پذیرش تلقی کرد، گفت: قطعاً.

 شب گذشته کشور‌های اتحادیه اروپا بر سر سقف قیمت پویای گاز معادل ۱۸۰ یورو در هر مگاوات ساعت توافق کردند. شورای اتحادیه اروپا که ریاست آن را کشور چک بر عهده دارد، اعلام کرد اگر قیمت جهانی گاز از ۱۸۰ یورو در هر مگاوات ساعت فراتر رفت، این سقف قیمت اجرایی خواهد شد.

در صورت افزایش قیمت جهانی گاز، از این سازوکار جدید استفاده خواهد شد؛ به گونه‌ای که اگر این افزایش برای سه روز متوالی ادامه داشته باشد، این توافقنامه تنها برای مدت دو هفته اجرا می‌شود و این بدان معنی است که ممکن است توافق صورت گرفته به هیچ وجه استفاده نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار