تشکیل ۱۳۰ پرونده تخلفاتی کشتار دام و طیور در لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: امسال ۱۳۰ پرونده تخلفاتی کشتار غیرمجاز دام و طیور در استان تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده است.

مصطفی زبردست با بیان اینکه مهمترین عامل در برخورد و پیشگیری از کشتار غیرمجاز دام و طیور فرهنگسازی در این عرصه است، اظهار کرد: در آستانه شب یلدا سرانه مصرف فرآورده‌های خام دامی در استان افزایش می‌یابد که در راستای افزایش سطح کیفیت فرآورده‌های خام دامی ۲۹ تیم گشت و بازرسی به منظور نظارت بر عرضه مواد خام گوشتی نظارت می‌کنند.

وی افزود: این نظارت‌ها شامل کشتارگاه ها، میادین عرضه دام، قصابی ها، مرغ فروشی ها، ماهی فروشی ها، مراکز بسته بندی و عرضه گوشت و مرغ انجام می‌شود تا بازار فروش، سلامت بهداشتی داشته باشد.

زبردست با بیان اینکه تلاش می‌شود در آستانه شب یلدا فرآورده خام دامی سالم در دسترس مردم قرار گیرد، ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی در مراکز عرضه محصولات گوشتی، مراتب را به دامپزشکی اطلاع دهند تا رسیدگی لازم صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با تاکید بر اینکه در طول سال نظارت‌ها بر بازار عرضه مواد خام دامی بصورت مستمر انجام می‌شود گفت: به منظور تشدید نظارت‌ها در شب یلدا سطح شهرستان خرم آباد به ۹ مسیر تقسیم شده است و نظارت‌ها بصورت جدی در سطح این شهرستان از روز گذشته آغاز شده است.

وی افزود: امسال در نظارت‌های شب عید و ماه مبار رمضان بیش از پنج هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در استان کشف و ضبط شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.