۸۱ روستای مهاباد از گاز طبیعی برخوردارند

سرپرست اداره گاز مهاباد گفت: هم اکنون اهالی ۸۱ روستای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

عبدالواحد مریمی سرپرست اداره گاز مهاباد گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده و در صورت تامین اعتبار گازرسانی به تمامی روستاهای با بیش از ۲۰ خانوار این شهرستان طی ۲ سال آینده انجام خواهد شد.

وی در خصوص گازرسانی به روستاهای بخش مرکز مهاباد نیز افزود: عملیات گازرسانی به چهار روستای این بخش شامل روستاهای «اوزم دره سفلی و علیا»، «تنگ‌بالکه» و «بادام» انجام شده و هم اکنون در مرحله نصب انشعاب قرار دارد.

مریمی گفت: برای گازرسانی به این چهار روستای بخش مرکزی هشت کیلومترلوله گذاری انجام شده و در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سرپرست اداره گاز مهاباد با بیان به اینکه هم اکنون عملیات حفاری برای گازرسانی در مسیر روستای «کونه دی» در حال انجام است، ادامه داد: با پایان عملیات گازرسانی به این روستا تمامی روستاهای بخش مرکزی از نعمت گاز برخوردار خواهند بود.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه گازرسانی به مناطق کوهستانی در مقایسه با مناطق دشت تاکید کرد: در راستای کمک به گازرسانی به مناطق کوهستانی و سخت گذر، اعتبار مورد نیاز برای هر انشعاب در دهستان منگور شرقی این شهرستان از ۲۵۰ میلیون ریال به ۹۵۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

شهرستان ۲۶۰ هزار نفر جمعیتی مهاباد دارای ۸۲ هزار مشترک گاز است که از این تعداد ۱۶ هزار مشترک در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.