ارائه خدمات ژنتیکی رایگان به خانواده‌های دارای معلول در زنجان

برای کاهش تولد کودکان دارای معلولیت هزینه‌های آزمایشات ژنتیک برای مددجویان تحت پوشش ۱۰۰ درصد تخصیص می‌یابد.

حسینی مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: مشاوره ژنتیک برای تمام خانواده‌های دارای یک یا چند معلول به صورت رایگان است و این امر نقش بسزایی در پیشگیری از معلولیت‌های جدید مادرزادی دارد.

حسینی افزود: خانواده‌ها به خصوص زوجینی که قصد فرزندآوری دارند باید توجه داشته باشند که مشاوره ژنتیک اهمیت زیادی در تولد فرزندان سالم دارد و هدف از اجرای آن تشخیص بیماری‌های ژنتیکی و میزان خطرپذیری اینگونه بیماری‌ها در خانواده‌ها و جلوگیری از تولد فرزندان معلول است.

وی اضافه کرد: همه افراد در شرف ازدواج به مشاوره‌های ژنتیک نیاز جدی دارند، درحالی که برخی‌ها تصور می‌کنند باید بدون مشاوره، آزمایش ژنتیک انجام دهند.

این مسئول ادامه داد: سازمان بهزیستی با ایجاد بستر‌ها و زمینه‌های لازم، کمک هزینه‌های انجام مشاوره و آزمایش‌های ژنتیک به مددجویان تحت پوشش و افراد نیازمند شهری و روستایی را مورد توجه قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: برای کاهش تولد کودکان دارای معلولیت هزینه‌های آزمایشات ژنتیک برای مددجویان تحت پوشش ۱۰۰ درصد تخصیص می‌یابد.

وی، با اشاره به انجام ۵۵۰ مورد مشاوره ژنتیک در مراکز تحت نظارت بهزیستی از ابتدای امسال تاکنون خاطرنشان کرد: مشاوره ژنتیک با ارائه اطلاعات و حمایت از خانواده‌های در معرض خطر یا خانواده‌هایی که در حال حاضر عضو مبتلا به نقایص مادرزادی یا اختلالات ژنتیکی دارند گامی بسیار موثر در جهت تشخیص است که در افزایش سطح آگاهی عموم مردم برای نیل به هدف متعالی یعنی ارتقای سلامت فرد و جامعه نیز گام بر می‌دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.