رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد؛

لزوم پرداخت «حق‌جوار» از سوی شرکت‌های مولد آلودگی

قادری گفت: شرکت‌های مولد آلودگی، باید ملزم به پرداخت حق‌ِجوار شوند؛ زیرا سهم بهزیستی در آن ها است و از طریق حق آن ها می‌توانیم بهتر به ساماندهی مددجویان بپردازیم.

علی محمد قادری در سفر به شهرستان رفسنجان گفت: شرکت‌هایی که آلودگی و شیوه مزاحمت و دردمندی‌ها را ایجاد می‌کنند، شرعا باید حق‌ِجوار را پرداخت کنند و مسئولان باید رسما به این شرکت‌ها و دستگاه‌های ایجاد آلودگی مراجعه و آن‌ها را ملزم به پرداخت این حق کنند.

او افزود: موج مراجعات مردمی به ادارات و نهاد‌های کمیته امداد، دفتر نماینده مجلس، بهزیستی و ... به خاطر مشکلاتی است که برای آن‌ها ایجاد شده است و اگر شرکت‌های مولد آلودگی پرداخت حق‌ِجوار را سرلوحه قرار دهند، بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود؛  زیرا سهم بهزیستی در این شرکت‌ها است که از طریق پرداخت حق‌ِجوار می‌توانیم بهتر به ساماندهی مددجویان بپردازیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: خانواده‌های دارای ۲ یا چند معلول؛ اگر در روستا یا شهر زمین داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات بلاعوض ساخت مسکن بهره‌مند شوند.

 او تصریح کرد: در روستا به این مددجویان، ۱۵۰ میلیون تومان و در شهر ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی اعطا می‌شود.

قادری بیان کرد: باتوجه به قانون حمایت از خانواده‌های دارای معلولیت، باید زمینه ازدواج آسان را فراهم کنیم؛ بنابراین باید با کمک خیران، دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی تامین جهیزیه برای مددجویان بهزیستی صورت گیرد و ما آمادگی داریم برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی تا ۵۰ درصد هزینه تامین جهیزیه را اعطا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار