مهلت دوماهه استاندار اصفهان برای ثبت اطلاعات اشتغال

استاندار اصفهان گفت: ضروری است دستگاه‌های اجرایی که در سامانه ثبت، رصد و پایش اشتغال، اطلاعات خود را ثبت نکرده‌اند تا دو ماه آینده اقدام کنند.

سید رضا مرتضوی در ششمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان گفت: همچنین در صحت سنجی اطلاعات، دستگاه‌های اجرایی که وظیفه اشتغالزایی را برعهده دارند ورود و با قراردادن تیم مشخص، اطلاعات ثبت شده را رصد و ارزیابی کنند.

او ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی که تعهد بیشتری در این طرح دارند و طبق گزارش عملکرد مناسبی نداشتند تا جلسه آینده گزارشی از عملکرد خود را آماده کنند و مدیر دستگاه اجرایی توضیحات خود را ارائه دهد.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت و ضرورت بسترسازی مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به استان، اظهار کرد: بایستی برنامه‌ای جامع و ظریف، طرحی مشخص فراهم و نقشه راه روشن شود، همچنین  نقش حوزه‌های مختلف در آن به تفکیک مشخص شود.

مرتضوی با تاکید بر اینکه رویکرد استان در جذب سرمایه‌گذار خارجی بایستی تغییر کند افزود: باید پرونده سرمایه‌گذاران به صورت موردی بررسی و بسته‌های مختلف متناسب با رویکرد و حوزه فعالیت هر سرمایه‌گذار طراحی و ارائه شود.

او ادامه داد: در این خصوص مرکز سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان پیشران با برنامه‌ای مشخص ظرفیت‌های موجود را رصد و طرح کارشناسی خود را ارائه کند.

استاندار اصفهان افزود: گام نخست استفاده از بضاعت‌های موجود در استان است و در کنار رصد و شناسایی ظرفیت‌ها برای دستگاه‌های اجرایی مختلف مأموریت‌هایی در نظر گرفته شود تا به نتایج قابل قبول دست یابیم.

مرتضوی گفت: در جلسه آینده گزارشی از این روند توسط مرکز سرمایه‌گذاری خارجی و گزارشی توسط دفتر سرمایه گذاری استانداری ارائه شود تا با نگاه هم افزا بتوانیم سرمایه‌گذاران خارجی را به جلب مشارکت در استان ترغیب کنیم.

او افزود: رویکرد استان‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری بایستی در سطح ملی مورد توجه قرار بگیرد؛ همچنین در نوشتن قوانین ورود به جزییاتی که در حوزه استان است کاهش یابد تا بتوانیم به نتایج متقنی دست یابیم.

عملکرد سامانه‌های ثبت، رصد و پایش اشتغال استان، عملکرد سرمایه‌گذاران خارجی در استان و گزارش شش گروه کاری ذیل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح و بررسی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.