فعالیت نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان با سوخت مازوت

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروگاه شهید منتظری اصفهان در حالی فعالیت خود را با سوخت مازوت ادامه می‌دهد که مصرف برق ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: ۷۰ درصد از استان اصفهان چه از نظر مساحت و چه از نظر جمعیت از آلودگی هوا رنج می‌برند و تعداد روز‌های پاک در این شهر‌ها و شهر‌های مختلف در ابتدای سال تاکنون کمتر از ۱۰ روز بوده است.

او افزود: علاوه بر فعالیت واحد‌های صنعتی ما تردد یک میلیون خودروی فرسوده را در این بخش از استان اصفهان شاهد هستیم که آلودگی منطقه را تشدید می‌کند و لازم است تدبیر جدی برای آن اندیشیده شود.

نماینده مردم شاهین شهرو میمه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایطی که ما با این هوای آلوده در استان مواجه هستیم حدود یک هفته است که ۴ واحد از ۸ واحد نیروگاه شهید محمد منتظری در استان اصفهان فعالیت با سوخت مازوت را ادامه می‌دهد و دی اکسید گوگرد زیادی را در هوا منتشر می‌کند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: نیروگاه شهید منتظری ۱۷۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند که در شرایط فعلی ۸۵۰ مگاوات برق آن با مصرف سوخت مازوت که آلایندگی بالایی دارد تأمین می‌شود.

او افزود: فعالیت چهار واحد از نیروگاه شهید منتظری با سوخت مازوت در حالی است که مصرف برق نسبت به ایام تابستان ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و ضرورتی برای ادامه فعالیت نیروگاه به این شکل وجود ندارد و می‌توان واحد‌های فعال را با توجه به کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق و آلایندگی بالای سوخت مازوت از مدار خارج کرد.

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.