اعتراضات در اردن تشدید شد+ فیلم

ناآرامی‌ها در اردن در اعتراض به افزایش بهای سوخت طی شب گذشته تشدید شد.

با افزایش اعتراض‌ها ملک عبدالله، پادشاه اردن، هشدار داد با هرکه ضد کشور اسلحه به دست گیرد با قاطعیت برخورد می‌شود.

در پی کشته شدن یک افسر ارشد پلیس با شلیک گلوله معترضان به افزایش بهای سوخت در اردن، ۴۴ تن بازداشت شدند.

رانندگان تاکسی و کامیون در چند استان جنوبی اردن بیش از یک هفته است اعتصاب کرده اند و تظاهرات در خیابان‌ها ادامه دارد. رانندگان اتوبوس و تجاری که مغازه خود را بسته اند به معترضان ملحق شده اند.

بهای سوخت در اردن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

نیرو‌های امنیتی اردن، شامگاه شنبه، با استفاده از گاز‌های اشک‌آور مانع تظاهرات عده‌ای از اهالی محله «الطفایله» در مرکز امان -پایتخت اردن- شده‌اند و اجازه رسیدن این افراد به منطقه «وسط البلد» را نداده‌اند.

استان‌های «الکرک»، «اربد» و «الزرقاء» دیشب شاهد تنش بوده‌اند. سازمان امنیت کل اردن در بیانیه‌ای دیشب اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی این کشور به منظور حفظ امنیت، محافظت از شهروندان و امن‌سازی جاده‌ها در استان‌های این کشور مستقر شده‌اند و با افرادی که قصد تعرض به اموال عمومی و خصوصی را داشته باشند، طبق قانون برخورد خواهند کرد.

در پی تشدید حوادث امنیتی در اردن، سفارت آمریکا در امان نیز در بیانیه‌ای از اتباع خود در این کشور خواست که از سفر‌های بین شهری و روستایی، شب‌هنگام، در این کشور خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
چرا کامنت های مردم رو نمیزاری عمووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
ببینید یک هفته شلوغ و پر استرس تو کشور اردن اتفاق افتاده ولی انگار ن انگار. نه خبری از تحریم نه حتی یه بیانیه محکومیت آمیز خشک و خالی، چرا؟ چون فقط ضد ایران ده ها شبکه ماهواره ای درست کردن و با درست کردن جو پر از نفرت شدن بنزین رو آتیش. این وسط کشورهایی که سالهاست ایرانمون رو تحریم کردن بهانه جدید اومد دستشون که صد باره کشورمون رو تحریم کنن. سازمان ملل هم که قوز بالای قوز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
كاملاً درسته، ولي از اون طرف هم حكومتشون نميگه كه همه اينها اغتشاشگر و جيره خوره آمريكا يا اسرائيل يا انگليس يا عربستان يا فرانسه يا ... هستن، بلكه صداي مردمشون رو ميشنوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
آخرش خودت میای فرخ نژاد صبر داشته باش توهین به هشتادوپنج میلیون ایرانی هیچکس از تو نمکذارد ای وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
همین الگو هم سال 98 توی ایران پیاده شد و شکست خورد

کاری به سوخت نداشته باشید این چیزا فقط بهانه هست ببینید روابط حکومت اردن با نتانیاهو چطور بوده بعد بفهمید کار کیه این وضعیت!

چندسال پیش نتانیاهو و بن سلمان یه کودتا علیه حکومت اردن راه انداختن که شکست خورد و منجر به چرخش اردن به سمت ایران شد. حالاهم که نتانیاهو اومده راس کار توی اسرائیل میخواد کودتاش و سرنگونی اردن رو از یه راه دیگه پیش ببره!

انشالله بازم شکست خواهند خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
اردنیا که آدمای خیلی آرومی بودن.احتمالا سوخت رو بهانه کردن و اعتراضشون به نظامشونه
آخرین اخبار