احتمال شیوع موج جدید کرونا در زمستان

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: احتمال شیوع موج جدید کرونا در بهمن و اسفندماه دور از انتظار نیست.

سید جلیل موسوی دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی با بیان اینکه شرایط کرونایی استان کاملا پایدار و رضایت بخش است، گفت: احتمال شیوع موج جدید کرونا در بهمن و اسفندماه دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زیرشاخه‌های جدید اومیکرون در آمریکای شمالی، جنوبی و برزیل، اروپا و شرق و جنوب آسیا به شدت طغیان می‌کند، افزود: این ویروس در بیش از ۳۰ کشور در حال گردش بوده و شدت انتشار آن بالا است، اما شدت بیماری نسبتا خفیف است.

موسوی اضافه کرد: احتمال دور زدن سیستم ایمنی در سویه‌های جدید بیشتر است لذا اثربخشی درمان‌های آنتی بادی و مونوکلونال به شدت کاهش یافته است.

وی  با اشاره به آخرین آمار شیوع کرونا در استان افزود: در حال حاضر ۹۱ بیمار در بخش‌های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد تست ۱۱ نفر مثبت و با تشخیص قطعی بستری شدند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه در حال حاضر در فصل بیماری‌های حاد تنفسی از جمله سرماخوردگی، آنفلوآنزا، کرونا، بیماری‌های آلرژیک، تشدید آسم، تشدید برونشیت‌های مزمن هستیم، افزود: آنفلوانزا همچنان مسئله اول کشور و استان است؛ لذا شهروندان همچنان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در تجمعات توصیه می‌شوند.

موسوی با اشاره به رنگبندی کرونایی استان نیز افزود: شهرستان‌های خوی، چایپاره، شوط و اشنویه زرد و مابقی شهرستان‌های استان آبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.