نهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه تصویب شد

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به منظور افزایش فشار‌های سیاسی و اقتصادی علیه مسکو، نهمین بسته تحریمی علیه مسکو را به تصویب رساندند.

کشور‌های اتحادیه اروپا نهمین بسته تحریمی علیه روسیه را شامل تحریم حدود ۲۰۰ فرد و موسسه، ۳ بانک روسی، ممنوعیت صادرات با کاربرد دوگانه و ممنوعیت سرمایه گذاری در معدن به تصویب رساندند.

در بیانیه شورای اتحادیه اروپا آمده است تصویب نهمین بسته تحریمی علیه روسیه به منظور افزایش فشار بر این کشور انجام پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه همچنین تاکید شده که بسته تحریم‌های مورد توافق شامل مجموعه‌ای از اقدامات جدید با هدف تضعیف توانایی اقتصادی روسیه برای ادامه درگیری‌های نظامی در اوکراین است.

کنترل و محدودیت صادراتی بر کالا‌ها و فناوری‌های دارای کاربرد دوگانه مرتبط با صنعت هوافضا شامل موتور‌ها و قطعات هواپیما می‌شود و این ممنوعیت‌ها قرار است برای هواپیما‌های با سرنشین و بدون سرنشین و نیز صادرات موتور‌های پهپاد اعمال شود.

اتحادیه اروپا در همین راستا دارایی‌های دو بانک روسی را مسدود و تاکید کرده است که تمام معاملات با بانک توسعه منطقه‌ای روسیه ممنوع است.

در بیانیه این اتحادیه آمده است افراد زیادی در چارچوب این بسته به فهرست تحریم‌ها اضافه شده اند، دارایی‌های آن‌ها مسدود و ممنوعیت سفر برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

در هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه که با هدف افزایش فشار بر اقتصاد و تضعیف توانایی نظامی این کشور تنظیم شده بود، در کنار اقدام‌های اقتصادی، محدودیت‌هایی علیه افراد و همچنین ایجاد مبنائی برای اعمال سقف قیمتی بر صادرات نفت روسیه وجود داشت.

در چارچوب هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه از دسامبر ۲۰۲۲ انتقال نفت خام روسیه به کشور‌های ثالث از طریق دریا، ارائه خدمات فنی و تأمین مالی این کار ممنوع شد. همچنین از فوریه ۲۰۲۳ انتقال تمام فرآورده‌های نفتی روسیه به کشور‌های ثالث و ارائه خدمات فوق ممنوع خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصیب قاسمی
۰۱:۲۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
اینا بیشتر خود زنی میکنن با دستور آمریکا. نتیجش الان گرونی سوخت و اعتراضات و اعتصابات سراسری تو اروپا هست. این در حالیه که هنوز ذخیره گاز و سوخت داشتن ولی سال بعد چی؟ ماه های بعد چی؟
آخرین اخبار