برگزاری نشست معرفتی ویژه اعضای شورای اداری استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی در تبریز

نشست معرفتی ویژه اعضای شورای اداری استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی در این نشست عدم درک صحیح و دریافت پیام غدیر را عامل مشکلات جامعه امروزی دانست و گفت: اگر پیام غدیر در جامعه درک می‌شد هرگز فاطمیه‌ها و عاشورا‌ها بوجود نمی‌آمد و جامعه این مشکلات را نداشت.

این استاد حوزه و دانشگاه در تشریح اهمیت غدیر و موضوع ولایت و امامت، جهاد تبیین مدنظر رهبری نظام را ضرورتی انکار ناپذیر خواند و افزود: اسلام روی ۵رکن استوار شده و در هیچ چیز به اندازه ولایت تاکید نشده است ولایت کلید همه کارهاست و تمام کار‌ها و امور محول به امام شده است.

او  با بیان روایت معروف رسول الله صلّی الله علیه وآله: هر کس بمیرد در حالی که امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است، تاکید کرد: به واسطه‌ی این حدیث افراد زیادی به مذهب شیعه گرویده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی افزود: اصل مسأله امامت در منابع اهل سنت بیان شده و در عصری که با شیعه مخالفت‌های زیادی بوده، کارشکنی‌های بسیاری علیه این مذهب انجام شده و بیشتر کتابخانه‌های شیعه شناسی به آتش کشیده شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اهمیت نشر و توسعه فرهنگ مهدوی و لزوم توجه بیش از پیش به موضوع امام شناسی افزود: سخنان خرافی و ضد عقل و تحریف شده برخی ادیان باعث ایجاد خلا دینی شده که تنها پر کننده این خلاء دینی توکل به روایات اهل بیت و بیان صحیح آن‌ها است و اگر معارف دینی خوب و به درستی در جامعه آموزش داده شود و بتوان با منابع و ادله‌های درست نوجوانان را اقناع کرد تعلیم و تربیت جان دوباره خواهد گرفت.

در ابتدای این نشست استاندار آذربایجان شرقی نیز در سخنانی تشکیل نشست‌های معرفتی برای مدیران و اعضای شورای اداری را ضرورتی مهم برای خدمات رسانی صحیح و مناسب دانست و استمرار برگزاری این نشست‌ها تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.