بافق، پایلوت آبزی پروری با مدل "آب در گردش"

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح پایلوت ۵۰ تنی که از سوی متخصصین شیلاتی در حال راه اندازی است، یک سرمایه کلی برای کل کشور ایجاد می‌کند.

حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر خود به بافق از طرح پایلوت آبزی پروری بازدید کرد و گفت: این یک طرح پایلوت ۵۰ تنی است که از سوی متخصصان شیلاتی با مدل آب در گردش و با کمترین میزان آب یعنی ۱۰ درصد آب موجود و راندمان ۱۰۰ درصدی ارائه شده است.

او افزود: برای این طرح در سفر استانی، ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با توجه به افزایش هزینه‌ها، پنج میلیارد تومان دیگر هم باید اضافه شود و در مجموع ۱۵ میلیارد هزینه این طرح است.

رئیس سازمان شیلات کشور ادامه داد: امیدواریم پس از دوره پایلوت بتوان یک الگوی مناسب برای کل کشور معرفی کرد و گونه ارزشمند تیلاپیا در سبد غذایی مردم قرار گیرد و تا یک سال آینده نتایج خوب آن را اعلام می‌کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: بحث آبزی پروری علاوه بر نقش مهمی که در حوزه امنیت غذایی و استفاده از آب‌های نامتعارف برای تولید پروتئین ارزشمند آبزیان دارد، می‌تواند در زنجیره پیش از تولید، در حال تولید و پس از تولید، اشتغالزایی داشته باشد.


ابوالفضل وکیلی رئیس جهاد کشاورزی استان نیز در این بازدید گفت: موضوع آب‌های نامتعارف، از یک نگاه به عنوان یک محدودیت تلقی می‌شود، اما در استان ما به عنوان یک ظرفیت در حوزه آبزی پروری است.

او افزود: ماهی تیلاپیا گونه‌ای است که به راحتی در آب‌های نامتعارف قابل پرورش و تکثیر بوده و هدف گذاری استان نیز این است که این موضوع به عنوان یکی از محور‌های تحولی در یزد نوین، مورد توجه قرار گیرد.

او تأکید کرد: یکی از برنامه‌های ما در این زمینه، همین طرح پایلوتی است که در شهرستان بافق در حال راه اندازی است که بتواند در حوزه توسعه این ماهی، هم در شهرستان و هم در استان قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.