تعامل و تجارت مناسب با کشور‌های همسایه

استاندار مازندران گفت: می‌توانیم تعامل و تجارت مناسبی با کشور‌های همسایه داشته باشیم.

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران با بیان اینکه استمرار نشست‌های تجاری و اقتصادی با کشور‌های منطقه می‌تواند استان را در حوزه بین المللی و با توجه به نقش همسایگی در یک موقعیت مناسب قرار دهد، گفت:نباید از کشور‌های همسایه غفلت کنیم چرا که می‌توانیم تعامل و تجارت مناسبی با این کشور‌ها داشته باشیم.

او افزود: تحقق این موضوع می‌تواند در رشد اقتصادی استان نقش مهمی را داشته باشد چرا که به نوعی ظرفیت‌های مازندران در بخش‌های گوناگون را می‌تواند از حالت رکود خارج کرده و به سمت دروازه‌های صادرات سوق دهد.

حسینی پور گفت:به مقوله دانش بنیان می‌بایست بیش از پیش توجه شود چرا که جوانان نخبه زیادی داریم که مولفه‌های اقتدار استان ما هستند و در حوزه دانش بینان اقدامات قابل توجهی را تاکنون انجام دادند که می‌بایست حمایت شوند.

او با بیان اینکه تاکنون قرارداد‌های قابل توجهی را شرکت‌های دانش بنیان با بخش خصوصی انعقاد کردند، افزود: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند جایگاه تعیین کننده‌ای در رشد اقتصادی استان داشته باشند.

حسینی پور گفت:پارک علم و فناوری استان می‌بایست دبیرخانه‌ای را در حوزه رشد اقتصادی ایجاد کند چرا که اجزای مختلف پارک بویژه استارتاپ‌ها می‌توانند به افزایش رشد اقتصادی کمک شایانی نماید.

استاندار مازندران، افزود: برخی از طرح‌های مهم اقتصادی استان می‌بایست به شرکت‌های دانش بنیان معرفی شود تا با استفاده از توان علمی جوانان نخبه و دانشی شاهد تحقق رشد اقتصادی و توسعه مازندران باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار